'בג"ץ הבואש': "הפגנות בלפור אינן דומות להפגנות הפלג"

בעקבות עתירה שהגיש עיתונאי חרדי לבג"ץ בטענה לאי אכיפה שוויונית כאשר בהפגנות החרדים בבירה המטרה מפעילה את מכתזית הבואש, אך בהפגנות בבלפור היא נמנעת משימוש בכלי זה, המשטרה משיבה לבג"ץ וטוענת שמדרג האלימות בהפגנות הפלג שונה מבלפור

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 26.1.2021 | 15:49

התזת מי בואש לעבר מפגינים בבני ברק צילום: רועי אלימה, פלאש 90

המשטרה מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה שהוגשה נגד התזת בואש בהפגנות החרדים. כפי שפורסם לראשונה לפני מספר שבועות, איש התקשורת יאיר לוי הגיש עתירה לבג"ץ למתן צו על תנאי נגד השימוש במכת"ז הבואש בהפגנות הפלג הירושלמי, בטענה לאי-אכיפה שוויונית, כשבהפגנות השבועיות סמוך לבית רוה"מ בבלפור המשטרה מעולם לא עשתה שימוש בכלי זה.

כעת, אנו מפרסמים לראשונה כי המשטרה שלחה אמש (שני) את תגובתה בשם מ"מ המפכ"ל על דעתו של מפקד מרחב ציון במחוז ירושלים תנ"צ עופר שומר, בה המשטרה מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה ואף לא לקיים דיון נוסף בנושא.

בתגובת המשטרה נטען, כי יש להבדיל במדרג האלימות מצד המפגינים של הפלג הירושלמי, שם לטענת המשטרה, בנוסף לחסימת צירים מרכזיים בכניסה לעיר ירושלים, המפגינים דחפו ופגעו בשוטרים, ואותם אירועים אינם דומים בהיקף הפרות הסדר ועוצמת שיבוש הסדר הציבורי בעיר.

נזכיר כי בעתירתו הדגיש לוי, שבהפגנות הפלג מעולם לא נטען על אלימות מצד המפגינים, מלבד חסימה אקטיבית של הציר, כשהמפגינים יושבים על הכביש ומסרבים להתפנות, בדיוק אחד לאחד כפי שקורה כל שבוע בהפגנות מול מעון רוה"מ, שם המפגינים נשכבים על הכביש ומסרבים להתפנות עד שהמשטרה מפעילה כוח.

כעת, בג"צ יצטרך להחליט האם לקבל את טענתו של לוי שיש דמיון במדרג הפרת הסדר הציבורי בין מפגיני הפלג הירושלמי לבין מפגיני בלפור, ואז ממילא הטענה על אי אכיפה שוויונית דרך השימוש בבואש נמצאת צודקת, או שיקבלו את טענת המשטרה שמתעקשת להצביע על הבדל במדרג הפרת הסדר. בימים הקרובים שופטי בג"ץ עשויים לתת החלטתם לעתירה או לקיים דיון בעניין.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום