ראש הממשלה: העיכוב במכירת מטוסי F-35 לאמירויות לא ישפיע על ההסכם

נתניהו אמר כי הבחינה מחדש של מכירת מטוסי ה-F35 לאיחוד האמירויות לא תשפיע על ההסכם בין המדינות. לדברי נתניהו, "אנחנו כבר בנקודת אל חזור". דבריו של נתניהו מגיעים לאחר שבכירים בארה"ב אישרו אמש כי הנשיא ביידן מעכב זמנית את העסקה

מדיני 28.1.2021 | 16:55

צילום: לירון מולדובן, POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי הבחינה מחדש של מכירת מטוסי ה-F35 לאיחוד האמירויות לא תשפיע על ההסכם בין המדינות. לדברי נתניהו, "אנחנו כבר בנקודת אל חזור". דבריו של נתניהו מגיעים לאחר שבכירים במשרד החוץ של ארצות הברית אישרו אמש כי ביידן מעכב זמנית את העסקה עם האמירויות, וכן עסקת נשק נוספת עם סעודיה עליהן חתם ממשל טראמפ בשבועות האחרונים לכהונתו.

כזכור אמש דווח כי ממשל ביידן השעה עסקאות מכירת נשק למדינות זרות, ובהן עסקת מכירת מטוסי הקרב מדגם F-35 לאיחוד האמירויות. בכלי התקשורת בארצות הברית. על פי הדיווח עסקת מכירת מטוסי הקרב מדגם F-35 לאיחוד האמירויות עסקה שבוצעה תחת ממשל הנשיא היוצא דונלד טראמפ במהלך הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הוקפא לצורך בדיקת העסקה. על פי הדיווחים טרם ברור מהן ההשלכות של הצעד שנקט ממשל הנשיא החדש של ארצות הברית ג'ו ביידן.

שר החוץ האמריקני בלינקן אמר במסיבת עיתונאים בנושא: "רוצים להבטיח שיש לנו הבנה מלאה של ההבטחות שנעשו בהקשר של ההסכמים. זה מקובל שבתחילת ממשל חדש עושים בדיקה של עסקאות נשק תלויות ועומדות ולוודא שזה מקדם את האינטרסים שלנו. אנו תומכים בהסכמי אברהם וחושבים שנורמליזציה של ישראל עם שכנותיה ומדינות האזור היא התפתחות מאד חיובית ומקווים שאפשר לבנות על זה בעתיד".

מכירת המטוסים עמדה במרכז "הסכמי אברהם" וההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות. במפלגה הדמוקרטית העלו ספקות לגבי פרטי העסקה מלכתחילה, וביידן הודיע בעבר שייבחן את הנושא מחדש. ההקפאה הזמנית אינה מבטלת את העסקה, אך ייתכנו בה שינויים כמו צמצום מספר המטוסים.

גורם במשרד החוץ האמריקני אמר ל'כאן חדשות' על העסקאות עם איחוד האמירויות וסעודיה כי "זוהי פעולה מינהלית שגרתית האופיינית לרוב המקרים בהם יש העברת ממשל, ומדגימה את מחויבות ממשל ביידן לשקיפות וממשל תקין, כמו גם להבטיח כי מכירות הנשק בארצות הברית עומדות ביעדים האסטרטגיים שלנו וכדי לבנות שותפים ביטחוניים חזקים יותר".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום