שגריר האמירויות: בקרוב נראה מה יהיה בנוגע להסכמים

שגריר האמירויות בארצות הברית ציין כי הנשיא החדש ג'ו ביידן עסוק בקורונה וכי "נראה מה יהיה עם הממשל בנוגע להסכמים" | "אני בטוח שהעניין יסתיים בכיוון הנכון כיוון שהעסקה הזאת הגיונית לא רק בעבור האמירויות וישראל, אלא גם בעבור ארצות הברית"

יענקי פרבר | מדיני 2.2.2021 | 17:16

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

שגריר האמירויות בארצות הברית, אל-עותייבה, התייחס אמש (שני) לביקור הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשבוע הבא באבו דאבי ואמר כי הם מצפים לו שכן הביקור נדחה פעמיים בגלל נגיף קורונה.

השגריר אמר כי "זה לא ביקור פתע. אני חושב שהוא יעסוק באיך אנחנו נעבוד בעתיד ובאיך אפשר להפיק תועלת מהיחסים. איך עושים מחקר, השקעות, מסחר ושיתוף פעולה טכנולוגי. יש כל כך הרבה פוטנציאל. שתיים מהכלכלות החזקות באזור שנעו בנתיב נפרד עכשיו נפגשות יחדיו. אנחנו רוצים לדבר על ההזדמנויות ועל הרווחים ולא רק על הפוליטיקה".

הוא גם התייחס לשאלה האם ממשל ביידן יהיה אנרגטי כמו ממשל טראמפ בנוגע להסכמי נרמול היחסים בין מדינות ערב לישראל ואמר כי בינתיים נראה שממשל ביידן עסוק בענייני הקורונה וזה עוד מוקדם לדעת.

השגריר אמר בכנס וירטואלי במכון וושינגטון כי עסקת מכירת החמקנים לאמירויות תועיל גם לארצות הברית בוודאי אם היא מצמצמת נוכחות במזרח התיכון.

אל-עותייבה הדגיש כי העסקה עדיין בתוקף ומתקדמת ולא הוקפאה: "אני בטוח שהעניין יסתיים בכיוון הנכון כיוון שהעסקה הזאת הגיונית לא רק בעבור האמירויות וישראל, אלא גם בעבור ארצות הברית. אם ארצות הברית רוצה להתמקד ביריבות שלה, רוסיה וסין ומגדילים את המכסה של אסיה במועצת הביטחון אל מול צמצום המכסה של מדינות המזרח התיכון שם, אז היא מעוניינת להפחית את הנוכחות והמעורבות שלה במזרח התיכון".

עוד הוסיף השגריר כי "אי אפשר באותו זמן למנוע מהשותפים של ארצות הברית להצטייד בכלים הנדרשים, בעוד שמצופה מהם למלא תפקיד מרכזי יותר".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום