פניה ליועמ"ש: עצור את איש התקשורת שקרא להילחם בחרדים

באולפן חדשות 13 דבריו של איש התקשורת להילחם בחרדים עברו כמעט ללא התנגדות. ארגון 'בצלמו' פנה אל היועמ"ש בדרישה לעצור אותו ולהגיש כתב אישום נגדו, בדיוק כפי שנהג באמירות של הימין נגד הערבים

אהרן מילר | חדשות בארץ 8.2.2021 | 11:53

גל אוחובסקי צילום: מרים אלסטר - פלאש 90

לאחר האמירה המעזעת באולפן חדשות 13 על ידי איש התקשורת גל אוחובסקי כי הציבור החילוני צריך להכריז מלחמה על הציבור החרדי הוגש הבוקר (שני) ליועץ המשפטי לממשלה בקשה למעצר והגשת כתב אישום נגדו.

עורך הדין מיכאל ליטווק שפנה אל היועמ"ש בשם ארגון 'בצלמו' פתח את הפנייה: "כידוע לכבודו מילים יכולות לרצוח. ראינו זאת ושילמנו מחיר יקר מדי כששתקנו במקרי הסתה שונים. השבוע גל אוחובסקי איש ציבור איש תקשורת ואדם עם אלפי מעריצים בראיון בפריים טיים בערוץ 13 בתכנית שי שטרן הוא קורא לאזרחים לפתוח במלחמה נגד החרדים. הכוונה כמובן למלחמה פשוטו כמשמעו".

ליטווק הוסיף ופירט: "במהלך הריאיון הוא נשאל עד דבריו ומדגיש כן מלחמה אזרחית . דהיינו הכוונה לא בצורה חוקית על ידי רשויות החוק אלא מלחמת אזרחים . מכובדי מדובר בעבירה על חוק העונשין התל"ז 1977 סעיף 1 הסתה לגזענות , לאלימות , או לטרור . וכן עבירה על סעיף 144 א וסעיף ב. החוק קובע עונש מאסר גבוה של עד חמש שנים שכן המחוקק הבין את חומרת הדבר בהסתה והתססה נגד ציבור שלם".

"מכובדי רק לפני שנה וחצי נלחמת כדי שמיכאל בן ארי וברוך מרזל לא יכנסו לכנסת בטענה שהם דיברו דברים חמורים על ערבים". חידד ליטווק והמשיך: "ואכן בקשתך התקבלה ושמונה שופטי בג"ץ קבעו שגזענות הינה דבר חמור. לא ייתכן שגזענות הינה דבר חמור רק כשנאמרת על ערבים. אין ספק שלו איתמר בן גביר היה מתראיין לערוץ 13 ואומר שצריך להחיל מלחמה על ערביי ישראל מיד היה נעצר ומוגשת כנגדו כתב אישום. כך לדוגמה בהחלטתך לפסול את מר ברוך מרזל הבאת ציטוט שלו שנים רבות לפני שכה אמר- "אתה ממשיך לדבר יידיש עם המחבלים, עם הערבים. הם לא מבינים יידיש – תתחיל לדבר איתם ערבית. תתחיל להכות בהם, תתחיל לפגוע בהם". דהיינו ציטוט זה על גרימת מלחמה או פגיעה בערבים הינה עילה חמורה כדי למנוע מאדם להתמודד לכנסת".

"אין כל ספק כי הכרזת מלחמה על הציבור החרדי משמעותו הינה פגיעה חמורה ביותר בציבור החרדי ודבר זה חמור הרבה יותר ממקרה ברוך מרזל שדבריו נאמרו באתר קטן לעומת גל אוחובסקי שדבריו נאמרו בערוץ הכי מפורסם במדינה בשעת פריים טיים מול מיליוני צופים ואף התפרסמו רבות אחרי. אודה לך על נקיטת מדיניות שווה ועוד היום מעצר והגשת כתב אישום כנגד מר גל אוחובסקי" סיכם עורך הדין. וכתב לסיום: "ככל שלא, יהיה זה הכרה רשמית שדם הציבור החרדי הותר וכלפיו אין כל בקרה ניתן להסית ולפגוע ללא כל חשש ממערכת המשפט. דבר זה יגרום לריסוק אמון הציבור במערכת המשפט ובפרט הציבור הדתי והחרדי".

שי גליק מנכ"ל בצלמו הוסיף ואמר: "לו היה איש ימין קורא לעשות מלחמה נגד ערביי ישראל המדינה הייתה גועשת והאיש היה נעצר מיידית. אבל כלפי החרדים הכל מותר. אנחנו דורשים מהיועמ"ש עצור את ההסתה המשתוללת לפני שזה יהיה מאוחר מדי".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום