השלב הבא במשפט נתניהו רק אחרי הבחירות

בתום הדיון שהתקיים היום במשפטו של ראש הממשלה נתניהו, קבעו הערב השופטים כי השלב הבא במשפט יחל רק לאחר שתתתקבל החלטה בנוגע לטענות על פגמים באישור היועץ המשפטי לממשלה | עורכי הדין טוענים כי האישור לא נמסר באופן תקין לפרקליטות וכי החקירה נפתחה באופן לא חוקי | מסתמן: נתניהו לא יתייצב שוב לפני הבחירות

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 8.2.2021 | 18:44

נתניהו בבית המשפט צילום: Reuven Kastro/POOL

הרכב השופטים במשפטו של ראש הממשלה נתניהו קבע הערב (שני) כי שלב ההוכחות במשפט לא יחל לפני שההרכב יקבל החלטה בטענות של עורכי הדין על פגמים שנפלו כביכול באישור היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד נתניהו. המשמעות - שלב ההוכחות ככל הנראה לא יחל לפני הבחירות, כך שראש הממשלה לא יאלץ להתייצב בבית המשפט.

בד בבד, הושופטים הורו לפרקליטות להעביר בתוך שבעה ימים את כל המסמכים שיועברו לעד התביעה הראשון במשפט אילן ישועה במהלך עדותו, כפי שדרשו צוותי ההגנה. בנוסף הפרקליטות תעביר את רשימת העדים המלאה.

מוקדם יותר, ראש הממשלה נתניהו והנאשמים הנוספים בתיקי האלפים הגיעו הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים לדיון במשפט שהתחדש היום - לאחר עיכוב קל בעקבות הסגר שהגביל את פעילות בתי המשפט. הדיון שנפתח הבוקר הינו מענה לכתב האישום, אך עסק גם בשאלת האישור שנתן היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקריה בהתאם לחוק.

בפתח הדיון, ראש הממשלה הודיע בקולו לשופטים כי הוא כופר לחלוטין בכל האישומים שהוגשו נגדו. בנוסף, טוענים צוותי ההגנה כי לא ניתנו האישורים המתאימים לפתיחה בחקירה על ידי היועץ המשפטי לממשלה.

בהמשך הדיון, אחרי שקיבל לידיו פתק מאחד הסנגורים, נתניהו עזב את אולם בית המשפט. "תודה רבה כבודכם", אמר נתניהו לנוכחים ועזב את הדיון. יש לציין כי מבחינה חוקית, ראש הממשלה אינו נדרש לשהות באולם בכל שלבי הדיון. עורכי דינו נשארו לייצגו.

"הלכה חבורת החוקרים וחקרה תיק בלי אישור כדין", התלונן פרקליטו של נתניהו, עורך דין בועז בן צור בפני השופטים, "התוצאה העגומה היא שמוגש כתב אישום בעקבות חקירה פרטיזאנית עצמאית לא מוסמכת של רשות חקירתית. על זה אנחנו מלינים". 

"אם נפתחה חקירה פלילית נגד רה"מ בלי אישור, זו הפרה חוקתית", המשיך בן צור. ראש ההרכב השופטת רבקה פלדמן פרידמן השיבה: "אדוני מתעלם מזה שיש מיזכר חתום בידי היועץ".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום