להפחית את העומס: משרד התחבורה יתגבר את הקווים

על מנת להפחית את העומס בתחבורה הציבורית בתקופת הקורונה, משרד התחבורה יתגבר את קווי האוטובוסים העירוניים גם באמצעות אוטובוסים בין עירוניים שאינם מונגשים לאנשים עם מוגבלות

קובי ברקת | רכב ותחבורה 8.2.2021 | 14:40

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (שני) תקנות לפיהן משרד התחבורה יתגבר את קווי האוטובוסים העירוניים גם באמצעות אוטובוסים בין עירוניים שאינם מונגשים לאנשים עם מוגבלות, זאת על מנת להפחית את העומס בתחבורה הציבורית בתקופת הקורונה.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ טלי פלוסקוב ומנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, הדגישו כי האוטובוסים שאינם מונגשים יתווספו למערך ההיסעים הקיים ויתגברו אותו, ובמקביל לוחות הזמנים של האוטובוסים המונגשים לא ייפגעו ויישארו כפי שהם. "אין אוטובוסים מונגשים נוספים, איתם ניתן לתגבר את המערך הקיים. אנחנו משתמשים כבר בכולם", הדגיש בדיון עו"ד עופר לוי ממשרד התחבורה.

התקנות ייכנסו לתוקף באופן מיידי, ויימשכו עד 6.3. לאחר מכן יוכל משרד התחבורה לבקש מהוועדה להאריך את תוקפן. עוד הוחלט כי יודגש באמצעות מערכת הכריזה של האוטובוס או באמצעות מודעה כי יש קדימות לאנשים עם מוגבלות בעלייה לאוטובוס.

עו"ד מיכל שיק הר טוב מנציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות אמרה כי "זו פגיעה בשוויון. אדם עם מוגבלות בניידות לא יכול לעלות לאוטובוס. זה מרגיש כמו אזרח סוג ב'".

יו"ר עמותת נכה לא חצי בן אדם, אלכס פרידמן אמר כי "זו פשוט בושה שבשנת 2021 האוטובוסים הבין עירוניים לא נגישים. מדוע הנהג לא יכול לצאת החוצה ולדאוג שהאדם עם המוגבלות יקבל קדימות?". בתגובה אמר מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה כי "אנחנו מוצאים את הפתרונות כדי לתת את השירות המיטבי למרות כל הקשיים. למרות הקיטורים נמשיך ונעשה ונוכיח את עצמנו. אנחנו מוסיפים את כל האוטובוסים שיש לנו וזה לא פוגע ברמת השירות שמקבלים אנשים עם מוגבלות".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ טלי פלוסקוב שאלה "האם תהיו מוכנים לצאת לקמפיין מתן קדימות לאנשים עם מוגבלות וקשישים?". עופר מלכה השיב "אני לא מתנגד לקמפיין. אבל זה עניין של חינוך. אני מופקד על תחבורה, לא על חינוך. נבדוק בתוך המשרד".

ח"כ פלוסקוב שאלה "למה שהנהג לא יעצור הכל, יתקין את הרמפה ויעלה קודם כל את האדם עם מוגבלות?" עופר מלכה השיב "כי יפוצצו אותו במכות, כפי שכבר קורה. זה לא התפקיד שלו".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום