תגובות נזעמות בימין להסתייגות שר החוץ האמריקני

אנתוני בלינקן, שר החוץ החדש של ארה"ב, הסתייג מהכרת הריבונות הישראלית ברמת הגולן: "השאלות המשפטיות הן עניין אחר" | בתגובה 'ימינה', הציונות 'הדתית' ו'תקווה חדשה' התנגדו לדבריו של בלינקן: "רמת הגולן היא חלק בלתי נפרד מישראל"

יאיר כלפה | מדיני 9.2.2021 | 13:20

הצד הסורי של רמת הגולן צילום: דוד כהן, פלאש90

כמה שבועות לאחר שהושבע כשר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן התראיין ל-CNN, ובו התייחס לראשונה להחלטת הממשל הקודם להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן.

"מבחינה מעשית לישראל חשובה השליטה בגולן, ישנה חשיבות אמיתית לביטחונה של ישראל, אך השאלות המשפטיות הן עניין אחר, אם המצב ישתנה בסוריה לאורך הזמן, אנחנו נבחן זאת, אבל אנחנו לא מתקרבים לשם", אמר.

בתגובה לראיון, כמה מפלגות מגוש הימין הוציאו הודעות גינוי בהן הן מתנגדות לדברים: "רמת הגולן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. מה שיקבע את עתיד ארצנו הן פעולות ישראל, ולא מילים. ממשלת ישראל בראשות נפתלי בנט תפעל לחיזוק אחיזתנו ברמת הגולן, בשומרון, בבקעה וביהודה ובשאר חלקי הארץ", הגיבה 'ימינה' של בנט.

גדעון סער צייץ בחשבון הטוויטר האישי שלו: "‏ביוזמתו של ראש הממשלה מנחם בגין ז״ל החילה הכנסת את החוק הישראלי על רמת-הגולן לפני 40 שנה. הגולן יהיה תמיד חלק בלתי נפרד מישראל. ממשלה בראשותי תחזק ותגדיל את ההתיישבות שלנו ברמת הגולן".

גם 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' הגיבה לבלינקן: "מי שחושב שאפשר לשים את הערכים בצד גם במחיר הקמת ממשלת שמאל ימצא את עצמו נאבק לא רק בהכרה ברמת הגולן אלא גם בפינוי יישובים. רק בחירה בציונות הדתית תבטיח שתקום פה ממשלת ימין אמיתית שתדאג שערכי הציונות הדתית בחינוך, ברווחה, בזהות היהודית, במשפט ובהתיישבות לא יונחו בצד לרגע אחד".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום