ניקי היילי נגד ביידן: זורק את הידידים שלנו, את ישראל

אשר יגורנו: בשורה של אירועים מתברר כי הממשל החדש מגלה עויינות לישראל, בצל העובדה כי ביידן ונתניהו עדיין לא שוחחו, הראיון המקומן של שר החוץ אתמול בנושא רמת הגולן התראיינה השגרירה לשעבר ניקי היילי ותקפה: "אני לא מבינה את ההיגיון"

אהרן מילר | מדיני 9.2.2021 | 23:41

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם, ניקי היילי תקפה את הממשל החדש בראיון ל'פוקס ניוז' ואמרה: "ממשל ביידן משליך את ידידינו כמו ישראל, אך הם מתחברים לאויבים כמו איראן".

"ביידן מכהן כבר שבועיים. הוא עדיין לא התקשר לראש ממשלת ישראל, אחד מבני בריתנו הקרובים ביותר ". עוד הוסיפה היילי ותקפה: "אני לא מבינה את ההיגיון".

היילי גם מתחה ביקורת על תוכניתו של ביידן לחזור להסכם הגרעין מ-2015 ואמרה כי זה "ממש אובמה 2, אתה פוגע למעשה בחברים שלנו, ישראל ומדינות ערב שעבדו איתנו להביא את הסנקציות האלה על איראן, שעבדו איתנו בניסיון לעצור את הטרור", אמרה.

בנוסף, כזכור אתמול (שני) הוסיף שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן אמר ביום כי למרות שהוא מבין את חשיבות הגולן לביטחון ישראל, ממשל ביידן אינו בהכרח תומך בהכרתו של טראמפ בריבונותה של ישראל בגולן.

"כל עוד אסד נמצא בשלטון בסוריה, כל עוד איראן נוכחת בסוריה, עם קבוצות מיליציות הנתמכות על ידי איראן, משטר אסד עצמו, כל אלה מהווים איום ביטחוני משמעותי על ישראל, והשליטה בגולן במצב הזה חשוב לביטחון ישראל", אמר בלינקן, והסביר: "שאלות משפטיות זה משהו אחר. ועם הזמן, אם המצב ישתנה בסוריה, זה משהו שהיינו בודקים אבל אנחנו לא קרובים לזה".

בתוך כך יודגש כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עדיין לא יצר קשר עם בנימין נתניהו מאז הושבע לתפקיד, "ביידן מתקשר למנהיגי העולם על פי הסדר שהוא רואה לנכון", אמר נתניהו בתשובה לשאלה במהלך מסיבת עיתונאים ביום שני. "הוא עדיין לא הגיע למזרח התיכון, הברית בין ישראל לארה"ב חזקה וכך גם הידידות שלנו במשך כמעט 40 שנה, אם כי ייתכן שלא נסכים על הכל" הוסיף נתניהו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום