המפקד תלה תמונה במשרדו: "שנאתי דתיים"

דו"ח תלונות החיילים המתפרסם היום חושף התנהגות חמורה של מפקדים כלפי פקודיהם בצה"ל | באחד המקרים המתפרסמים בדו"ח, תלה מפקד תמונה בחדרו ובה נכתב "התדעו - שנאתי את הדתיים"| המפקד זומן לבירור והסיר את התמונה | הנציב: "ישנה חשיבות בשמירה על כבודם ועל תחושת שייכותם של חיילים למסגרת הצבאית, ללא קשר לדתם ולאמונתם"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 10.2.2021 | 14:50

חיילים דתיים, ארכיון צילום: פלאש 90

סגן מפקד חטיבה בצה"ל, קצין בדרגת סגן אלוף, תלה בחדרו תמונה עליה התנוסס המשפט הבא: "התדעו - שנאתי את הדתיים", כך עולה מדו"ח נציב קבילות החיילים לשנת 2020 המתפרסם היום (רביעי). הדו"ח מפרט את תלונות החיילים והכשלים בצה"ל במהלך השנה האחרונה.

בעקבות התלונה נגד המפקד, נעשה עמו בירור בו הוא טען כי מדובר בתמונה שקיבל מקרוב משפחתו, ומטרתה "לתאר את התנהלות האוכלוסייה הדתית במהלך מלחמת העצמאות". המפקד שזומן לבירור הוריד את התמונה לאחר מכן.

אף שהתלונה באה על תיקונה עם הסרת התמונה, ראה נציב הקבילות על החיילים, תא"ל במיל' איתן דהן, להדגיש את החשיבות בשמירה על כבודם ועל תחושת שייכותם של חיילים למסגרת הצבאית, ללא קשר לדתם ולאמונתם. נוכח החומרה שראה בהתנהלות זו, החליט הנציב להעיר לסגן מפקד החטיבה על הדברים.

המקרה המטריד הינו רק חלק קטן מתלונות החיילים שעולות מן הדו"ח. במקרה אחר, חייל בשירות חובה התלונן, כי מפקד הפלוגה זרק לעבר חייל אחר סכין בנוכחותו ובנוכחות חיילים אחרים באופן שהבהילו ואיים עליו. מבירור התלונה עלה כי במהלך שיחה בין המ"פ לאחד החיילים, השליכו השניים חפצים
זה על זה.

בשלב מסוים הוציא המ"פ סכין מאחת המגירות בחדר, ולאחר שהזהיר את החייל לבל ישליך עליו חפצים שנית – זרק את הסכין לעברו. הסכין פגעה בקיר סמוך לחייל. בעקבות המעשה תחקר מפקד היחידה את האירוע, ובסוף התחקור ננזף המ"פ ונשפט בדין משמעתי. עם התקדמות הבירור ביקש החייל לבטל את קבילותו.

אולם נוכח חומרת המעשה, החליט הנציב להעיר למ"פ בחומרה על התנהלותו באירוע והדגיש כי על גורמי הפיקוד לנהוג באופן ראוי ומכבד בכלל, וכלפי פקודיהם, בפרט, תוך מתן דוגמה אישית, וללא מגע פיזי, אף לא בבדיחות הדעת.

מצה"ל נמסר כי הצבא מודה לנציב ולנציגיו על הדו"ח והעבודה לאורך השנה ומייחס חשיבות רבה לדו״ח המציף נושאים הדורשים בחינה וטיפול בחיי היום-יום של חיילי צה"ל. "הדו"ח יסייע לקידום המענה הניתן למשרתי צה"ל באופן פרטני ומערכתי", מסר דובר צה"ל.

בצבא הוסיפו כי "אין בצה"ל מקום לאלימות מכל סוג שהיא וכזו מטופלת ביד קשה. חמורים יותר מקרים בהם אירעה אלימות של מפקד כלפי פקודו. אלו הם מקרים חריגים ביותר המטופלים בחומרה רבה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום