החורף חוזר ובגדול: מסתמן שלג ברביעי וחמישי גם בירושלים

הגיעה שעתם הגדולה של החזאים, והעדכונים על כל שינוי בתחזית מרעידה את לבבותיהם של רבבות. מחד אלו הממתינים לשלג - הנדיר יחסית - שייערם על הקרקע, מאידך אלו הסובלים מקריסת המערכות במדינה מדי מערכת חורפית, ועוד לא הזכרנו את סכנת ההחלקה והקור • תחזית מזג האוויר לשבוע חורפי במיוחד

אהרן מילר | מזג האוויר 13.2.2021 | 22:00

צילום: קובי הר צבי

נתחיל מהסוף: כמעט כל החזאים מסכימים, גל הקור שמגיע הנה מרוסיה הוא עוצמתי במיוחד, ומסתמן שלא רק הצפון אלא גם הרי המרכז בגבהים 500-600 מטרים יכוסו לבן. מתי בדיוק? ב'מטאו טק' סבורים נכון לערב זה שהחגיגה תתחיל כבר ביום שלישי בערב, החזאי אורי בץ שאת התחזית המלאה שלו תקראו בשורות הבאות סבור שזה יתחיל ביום רביעי.

כאמור, להלן התחזית המלאה של החזאי אורי בץ לשבוע החורפי במיוחד שמחכה לנו.

מחר, יום ראשון, תחול עליה בטמפרטורות, ומזג האוויר יהיה חם מהרגיל לעונה, אך ביום שני תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

ביום שלישי תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, תנשבנה רוחות ערות מלווים במשבים חזקים, אחה"צ ירד גשם בצפון הארץ מלווה בסופות רעמים בודדות במשבי רוח חזקים ובברד, בלילה הגשם יתחזק ויתפשט למרכז הארץ, אובך ישרור בנגב, בחרמון ירד שלג.

יום רביעי - שיא המערכת. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, יהיה קר מהרגיל, ירדו גשמים מלווים בסופות רעמים בודדות ברוחות חזקות ובברד. בחרמון בגולן ובהרי הגליל ירד שלג כבד, וישנה אפשרות שיחסמו שם צירים. שלג קל עשוי לרדת בצפון בגבהים של 500 עד 600 מטר.

בכל הרי המרכז כולל ירושלים ירד שלג כבד-בינוני, השלג יתחזק משעות אחה"צ והלילה. בנוסף שלג קל עשוי לרדת במרכז הארץ בגבהים 600-500 מטר. וישנה גם סכנת שיטפונות בנחלים ובמקומות הנמוכים.

ביום חמישי בבוקר עדיין ירד שלג בהרי הצפון והמרכז. גשם מקומי ירד ברוב האזורים אשר ייחלש במהלך היום. ויוסיף להיות קר מהרגיל.

ביום שישי תחול עליה קלה בטמפרטורות אך הן עדיין תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה, גשם ירד בצפון הארץ ובמישור החוף.

בשבת שלאחר שוך הסערה, מזג האוויר יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה, גשם ירד בצפון ובמרכז, וגשם מקומי בנגב.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום