העונש על השלכת בקבוק לעבר יהודי: 1,500 ש"ח

ערבי אשר תקף קטין יהודי ופצע אותו בעיר העתיקה בירושלים, יחויב לשלם פיצוי כספי ולא ירצה מאסר בפועל. החלטה התקבלה בעקבות הסדר טיעון שהוביל לשינוי כתב האישום | עו"ד חיים בלייכר: "חושבים שהתנהלות כזו פוגעת בהרתעה ומעודדת פשיעה גזענית"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 14.2.2021 | 14:21

השלכת בקבוק תבערה. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הסדר טיעון שהתקבל לאחרונה בבית משפט השלום בירושלים, קבע כי ערבי כבן 27 אשר תקף לפני כשנתיים וחצי קטין יהודי בעיר העתיקה בעת שהשליך לעברו בקבוק זכוכית ופצע אותו ישלם פיצוי כספי של 1,500 שקלים בלבד. על פי הסדר הטיעון, הוחלט לתקן את כתב האישום ולציין שהנאשם השליך חפץ, וכמו כן נשמטה העובדה כי הקטין נפצע בראשו מבקבוק הזכוכית.

למרות הצהרת נפגע העבירה והתנגדותו, התקבל הסדר הטיעון. גזר הדין שניתן בבית משפט השלום בירושלים קבע כי הנאשם יהיה מחויב בפיצוי כספי למתלונן, קנס של 1,500 ש"ח בלבד ובנוסף לא ירצה מאסר בפועל. כמו כן לא צוין בכתב האישום כי מדובר באירוע על רקע גזעני.

בהצהרת נפגע העבירה סיפר הקטין כי הוא עודנו בהלם מהאירוע, וכי הוא נמנע מלעבור במקום האירוע בעקבות הפציעה ובאזור בכלל. בהצהרה תיאר כי בעת שנפצע מבקבוק הזכוכית הוא דימם מראשו וחש כאבים עזים, ולסיום דרש כי יוטל על הנאשם מאסר בפועל.

על פי פרוטוקול גזר הדין אמר השופט דוד שאול גבאי ריכטר: "לאחר ששמעתי את הצדדים ואת הנאשם, נחה דעתי כי ההסדר ראוי בנסיבות המעשה, ובנסיבות העושה ולכן אכבדו".

עו"ד חיים בלייכר אשר ייצג את נפגע העבירה מטעם ארגון חוננו תמה על החלטת השופט: "מדוע הנאשם לא הואשם באירוע גזעני? הרי ברור שהוא זרק את הבקבוק על הבחור בשל שנאתו ליהודים".

"נדהמו לקבל את הסדר הטיעון שמוציא את הנאשם ללא עונש משמעותי", הוסיף בלייכר,  "מחקו מכתב האישום את זריקת הבקבוק והחליטו שנזרק חפץ ולא ציינו שהמתלונן נפצע. הנאשם גם לא הואשם במניע גזעני ולבסוף גם לא קיבל עונש. לא ברור לנו מדוע באו לקראת הנאשם במידה כה רבה, אנו חושבים שהתנהלות כזו פוגעת בהרתעה ומעודדת פשיעה גזענית".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום