היסטוריה: ‏באמירויות מינו שגריר ראשון בישראל

מוחמד מחמוד אל ח'אג'ה, הוא השגריר הראשון של האמירויות בישראל. הוא נשבע אמונים לפני שליט דובאי, מוחמד בן ראשד | ‏לפי הפרסומים בתקשורת הערבית, אל ח'אג'ה שימש עד לא מזמן כראש לשכתו של שר החוץ האמירותי, עבדאללה בן זאיד

יענקי פרבר | מדיני 14.2.2021 | 21:21

שגריר דובאי בישראל צילום: משרד התקשורת של דובאי

משרד התקשורת בדובאי פרסם כי שליט דובאי וסגן נשיא איחוד האמירויות הערביות שייח מוחמד בן ראשיד אל מקטום השביעו את השגריר הראשון שיכהן בישראל, מוחמד מחמוד אל-ח'אג'ה.

כזכור הקבינט של איחוד האמירויות אישר בחודש שעבר הקמת שגרירות בתל אביב, כך נמסר מכלי התקשורת הממלכתיים במדינה, כזכור ישראל כבר הודיעה כי שגרירותה נפתחה באבו דאבי, לאחר שאיחוד האמירויות וישראל הסכימו לנרמל את היחסים באוגוסט האחרון.

מאז חתימת הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, אנו רגילים לשמוע על שת"פ חדש בין המדינות, הפעם יש התרגשות והיסטוריה, לאחר מינוי שגריר של איחוד האמירויות בישראל, דבר שעד לפני חצי שנה היה נשמע משהו הזוי.

השגריר החדש. צילום: משרד התקשורת בדובאי.

צוות מדיניות החוץ של איחוד האמירויות, כולל השגריר בארה"ב יוסף אל-אוטיבה והנד אל-אוטיבה, מנהל התקשורת האסטרטגית במשרד החוץ, אמרו בראיונות ובמאמרים בחודשים האחרונים כיצד נוצר ההסכם. הנד אמר כי "היינו בטוחים שהסיפוח הישראלי יהרוג את פיתרון שתי המדינות אחת ולתמיד, אז פעלנו מהר והצענו נורמליזציה של קשרים תמורת עצירה לסיפוח".

לאחר חתימת ההסכם אמר הנד, כי "איחוד האמירויות מצפה כי שלום חם ייווצר במהרה, מכיוון שלירושלים ואבו דאבי אין היסטוריה של סכסוכים, עם זאת, בעוד ההסכמים מועילים לאזור, נושא השלום עם הפלסטינים וישראל חשוב גם כן". ג'מאל אל-מושארך ציין כי "האמירויות רוצות למלא תפקיד חיובי בכל דרך בהמשך השיחות בין ישראל לפלסטינים".

כזכור ב-15 לספטמבר נחתמו הסכמי השלום ההיסטוריים, "הסכמי אברהם", עם איחוד האמירויות ובחריין, על מדשאות הבית הלבן, במעמד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ והשר לשיתוף פעולה בינלאומי של איחוד האמירויות שיח' עבדאללה בן זאיד ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום