הסערה כבר כאן: רמת הגולן ופסגות הצפון נצבעו בלבן מרהיב • צפו

בשעות הלילה החל לרדת שלג בפסגות הגבוהות של הרי הצפון, היישובים ברמת הגולן וגם בית ג'ן שבגליל העליון כבר נצבעו בלבן | במהלך היום צפוי השלג להתפשט גם להרי המרכז | היערכות מיוחדת בעיריות ובמוסדות החינוך בי-ם, צפת, מבשרת ציון ורמת הגולן | צפו בתיעוד נרחב

ליפא ברגר | מזג האוויר 17.2.2021 | 07:55

מסדה, רמת הגולן צילום: גיא סגל

אמש לקראת חצות (בין שלישי לרביעי) החלף לרדת שלג ברמת הגולן, שנמשך לאורך כל הלילה. הבוקר (רביעי) החל לרדת שלג בצפון הארץ, בשכונות הגבוהות של צפת ובאזור גוש חלב-סאסא יורד שלג שטרם נערם.

בשל הצטברות קרח על הכבישים באזור הצפון, הודיעו בעיריית צפת ובמועצות האזוריות מרום הגליל, גליל עליון וגולן על ביטול הלימודים ברוב מוסדות החינוך האזוריים.

 

כפר מסדה צילום: גיא סגל

כביש 99 ברמת הגולן נחסם לתנועה בין מסעדה למפל סער בשני הכי שונים בעקבות השלג שירד באזור. המשטרה מסרה כי גם כביש 98 נחסם לתנועה בין מסעדה למג'דל שמס, גם כן בשני הכי שונה. עוד נמסר כי הנהגים מתבקשים להשתמש בדרכים חלופיות.

רשות הטבע והגנים הודיעה כי נחל ערוגות בשמורת עין גדי נסגר לכניסת מטיילים בעקבות מזג האוויר. מסלול נחל דוד פתוח חלקית רק עד המפל הראשון ובית הכנסת העתיק.

 

קיבוץ אל-רום\\צילום: אליצור ברקוביץ

בהמשך היום צפוי לרדת שלג גם בירושלים, לפי התחזיות, השלג יחל לרדת בצהריים ולהיערם על הקרקע בשעות הערב.

במקביל, גופי הביטחון בעיר הודיעו על היערכות מיוחדת לסופה, העירייה פתחה אתמול מרכז היערכות לסופה והודיעה שתפזר מפלסות שלג העיר. בנוסף, דאגה העירייה לחלק מלח לפיזור על הכבישים.

 

פתיחת צירי תנועה ברמת הגולן//נתיבי ישראל

על פי תחזית מזג האוויר, היום הוסיף להיות שוער, גשום וקר מאוד. שלג יירד מדי פעם בפסגות הרי הצפון והמרכז. קיים חשש משיטפונות ומהצפות. בדרום הארץ, בנוסף להסכנו סופות חול. אחר הצהריים ובלילה יתחזק השלג בהרים וייעשה רציף יותר, וייתכן שיגיע גם לירושלים ולמצפה רמון. במקביל קיים חשש לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח.

 

מרום גולן \\ וידאו: אוריה ואזנה רשות הטבע והגנים

 

הר מירון \\ צילום יריב פררו רשות הטבע והגנים

 

השלג במג'דל שמס

קיבוץ אל-רום שבצפון רמת הגולן צילום: אליצור ברקוביץ
 
קיבוץ אל-רום שבצפון רמת הגולן צילום: אליצור ברקוביץ
 
קיבוץ אל-רום שבצפון רמת הגולן צילום: אליצור ברקוביץ
 
 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום