ראש הישיבה: מי שמצער בפורים נענש בצורה משונה

בשיחה מיוחדת לקראת חג הפורים, חיזק ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין את מעלת ימי הפורים • זמן של אהבת הבריות משלוח מנות איש לרעהו שמחה וששון ויקר • אלו שרוצים לצער מישהו ומחכים לפורים ועושים כתבה על קיר או הצגה עם בדחנות על מישהו נענשו בצורה איומה ומשונה מאוד • מעלת הפורים גדולה יותר מיום כיפור • צפו בוידאו

משה ויסברג | חרדים 17.2.2021 | 19:25

הגרי"ג אדלשטיין בפורים צילום: שוקי לרר\

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נשא היום (רביעי) שיחה מיוחדת לקראת חג הפורים, כאשר בשיאה התייחס לאלו שמתלוצצים בפורים על חשבון אנשים אחרים והתבטא בחריפות כי יש כאלו שמחכים לפורים לנקום במישהו ועושים עליו כתבה על קיר או סתם הצגה שעושים עליו בדחנות, ואנשים אלו, אמר ראש הישיבה, אלו שעסקו בזה נענשו בצורה איומה ומשונה מאוד.

לכן חיזק ראש הישיבה על מעלת השמחה ואהבת הבריות בימי הפורים, לתת משלוח מנות איש לרעהו, ולזכור שזה יום של אורה ושמחה וששון ויקר. עוד אמר ראש הישיבה כי אדם מקבל דרגה והתעלות גבוהה בפורים יותר מהדרגה וההתעלות שמקבל ביום כיפור.

 

דבריו המלאים של ראש הישיבה.

"יש כאלה שבפורים אם יש איזה קפידא על מישהו ורוצים לצער אותו, אז מחכים לפורים, ועושים איזה כתבה על עיתון קיר, או סתם רוצים לעשות שמח, לשמח את הציבור, שיהיה בשמחה, שמחת פורים, אז עושים הצגה כזאת, לוקחים מישהו, אדם חשוב או פחות חשוב ועושים ככה בדחנות, כך מעשים שהיו. אז המציאות הייתה שכל אלו שעסקו בזה נענשו בצורה איומה, בצורה משונה מאד. כשבפורים עשו ליצנות, או סתם נקמה עם חשבונות לחכות לפורים, נענשו בצורה משונה מאוד". 

"פורים זה זמן של אהבת הבריות, משלוח מנות איש לרעהו, כתוב אורה ושמחה וששון ויקר. פורים כתוב כפורים, יום כיפור זה כמו פורים, זאת אומרת פורים זה יותר מיום כיפור, זה שאלה מה הפשט בזה, על כל פנים זאת אומרת כמו שביום כיפור אדם מקבל מדרגה יותר גדולה על ידי התשובה ביום כיפור והצום, אדם מתעלה, מקבל התעלות, אז גם בפורים אדם מקבל מדרגה, עוד מדרגה, יותר מאשר ביום כיפור, ככה זה".

"אז זה זמן כזה שאדם מקבל יותר מדרגה, אז לעסוק בדברים כאלה שזה נגד השכל ונגד הדין? נגד המידות הטובות? אז לא שייך דבר כזה, זה דבר פשוט".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום