הישראלית שחצתה לסוריה - נחתה הלילה בישראל

הלילה הושלמה עסקת השבויים בין ישראל לסוריה, בתיווך נשיא רוסיה פוטין - והצעירה הישראלית נחתה בנתב"ג | בתמורה להשבתה, העביר צה"ל שני רועי צאן שחצו ככל הנראה במכוון את הגבול לישראל | נתניהו: "ישראל תעשה כל מאמץ להשיב את אזרחיה לארץ"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 19.2.2021 | 08:18

נתב"ג, אילוסטרציה צילום: משה שי/פלאש90

סוף טוב: הישראלית בשנות ה-20 לחייה שחצתה לפני מספר שבועות את הגבול לסוריה ונתפסה על ידי הצבא הסורי - שבה הלילה (בין חמישי לשישי) לישראל. היא המריאה באמצעות מטוס מנהלים במהלך הלילה מרוסיה ונחתה בנמל התעופה בן גוריון בתום משא ומתן שהתקיים מול מוסקבה בסיוע הנשיא פוטין. היא צפויה להיחקר בשב"כ, בין היתר על הנסיבות שבגינן חצתה את הגבול.

אמש (חמישי), לאחר שהושלמה העסקה, המריא לרוסיה מטוס מנהלים כשעליו מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, יחד עם ראש הסגל של ראש הממשלה, במטרה לאסוף את האזרחית הישראלית ולהשיב אותה לארץ. מוקדם יותר השבוע כינס נתניהו ישיבת ממשלה דחופה שאישרה העסקה.

ראש הממשלה התייחס אמש לפרשה שהגיע הלילה לסיומה. "לפני ימים אחדים צעירה ישראלית חצתה את הגבול לסוריה", אמר נתניהו. "אני שוחחתי פעמיים עם ידידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ביקשתי את עזרתו כדי להשיב אותה, והוא אכן פעל. אני מבקש להודות לו על שנרתם שוב להשבת אזרחים ישראלים ארצה. ישראל תמיד עשתה ותמיד תעשה כל מה שביכולתה כדי להשיב את אזרחינו לארץ".

"אני מבקש להודות לנשיא המדינה, ראש המל״ל, מתאם השבויים והנעדרים, צה״ל, שב״כ, מוסד, משרד הביטחון, משרד החוץ ולכל מי שעזר בפעולה החשובה הזאת. תודה לכם", הוסיף נתניהו.

כפי שהותר לפרסום, הצעירה חצתה את הגבול לסוריה במכוון ונתפסה. בתמורה להשבתה של הצעירה, העביר אתמול צה"ל שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני. כזכור, מוקדם יותר אמש נרשמה התפתחות משמעותית במשא ומתן שמתקיים מול רוסיה להשבת הצעירה מסוריה.

כבר ביום רביעי עזבה האזרחית הישראלית את סוריה והועברה לידי הרוסים. למוסקבה יצא גם רופא ישראלי במטרה לבדוק את מצבה הבריאותי של אותה בחורה בשנות העשרים לחייה, ששהתה בכלא הסורי במשך כמה שבועות.

על פי הערכות, לא מדובר בפעם הראשונה בה היא ניסתה לחצות את הגבול. באתר 'וואלה' דווח כי בעבר היא נתפסה כשניסתה לחצות את הגבול לעזה. אמש נחשפו פרטים נוספים על הדרך בה היא הצליחה לחצות את הגבול. מתברר, כי הצעירה הגיעה לאזור החרמון, וחצתה לסוריה באזור בו אין גדר גבול. כך, במשך שעה ארוכה, היא צעדה באזורים הרריים מכיוון מג'דל שאמס עד שהצליחה להגיע למדינה.

עוד עולה מתחקיר ראשוני שבוצע, כי חציית הגבול באזורים ההרריים, מחייבת הכרה מוקדמת עם השטח המורכב. יצוין, כי בכמה אזורים בגבול לא קיימת גדר פיזית מכיוון שתוואי השטח לא מאפשרים זאת. יחד עם זאת, מדובר באזור הסגור לאזרחים, והכניסה אליו מותרת לכוחות צה"ל בלבד.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום