בשורות טובות • דו"ח אמ"ן קובע: מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-0.8

בעוד שהשמיים נסגרים שוב ושוב, בדו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר מתברר, כי הגענו ליעד אותו הגדירו רשויות הבריאות במדינה כצעד נוסף בהקלות • אדר - אני ד' רופאיך

אהרן מילר | בריאות 19.2.2021 | 11:37

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מקדם ההדבקה, או בשמו המקצועי ה-R, היה תמיד המדד אליו נשאו עיניים בדאגה ולחילופין בשמחה, קברניטי המדינה. בזמן שמקדם ההדבקה עולה על המספר 1, משמעות הדבר שאנו במגפה בהתפשטות. ובאם הוא יורד מתחת ל-0.8 מדובר בבשורה טובה, ובנסיגה של הנגיף. (יודגש, כי ההגעה למספרים אלו משתנה ויכולה לזוז כלפי מעלה ומטה במהירות. רח"ל).

הבוקר (שישי) דיווחו באמ"ן על ירידה נוספת במקדם ההדבקה, שהגיע ל-0.79, מתחת לרף של 0.8, שהוגדר במשרד הבריאות, כרף בו ניתן לבצע הקלות.

מגמת הירידה בתחלואה נמשכת וביממה הקודמת נמצאו קצת יותר מ-3,000 מאומתים, אם כי מספר הבדיקות ירד באופן משמעותי, ועמד על כ-50 אלף בלבד, כנראה בשל מזג האוויר הסוער. עם זאת, אחוז הבדיקות החיוביות עדיין גבוה ועומד על 6.2%, ללא נתוני סקר "מגן אבות ואימהות", שם עומד הנתון על 7.3%.

עוד צוין כי נמשכת מגמת השינוי בתמהיל החולים - בשבועיים האחרונים, מעל 40% מהחולים החדשים במצב קשה הם מתחת לגיל 60. גם ביממה שעברה, יותר משלושה רבעים מהמאומתים החדשים הם מתחת לגיל 40 (כש-41% מהם מתחת לגיל 20) ואילו 5.5% בלבד הם בגילאי 60 ומעלה.

בתוך כך, סיכם הבוקר שר הבריאות יולי אדלשטיין ואמר: "כ-4.25 מיליון איש התחסנו, מתוכם כבר 2,850,000 קיבלו גם את המנה השניה. למרות מזג האוויר אתמול הגיעו להתחסן 148,000 איש. כל הכבוד! מי שעוד לא התחסן - זה הזמן. שומרים על הילדים, הולכים להתחסן".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום