דיווח: ביידן לא עדכן את נתניהו בנוגע לאיראן

אחד ממוקדי העניין המרכזיים של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הוא המתרחש באיראן. בהתלהבותו הוא הצליח לרתום גם את נשיא ארצות הברית הקודם דונלנד טראמפ. עם הנשיא החדש ג'ו ביידן, העניינים יגעים מתמיד

אהרן מילר | מדיני 19.2.2021 | 14:02

בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סוכנות הידיעות 'רויטרס' מדווחת כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשיחתו הטלפונית ביום רביעי עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, לא עדכן אותו בעובדה כי ארה"ב תודיע שהיא מעוניינת לחזור לשיחות הגרעין עם איראן. עם זאת דווח, שישראל כן עודכנה במהלך בדרכים עקיפות.

כזכור, אמש (חמישי) הודיע גורם בממשל ביידן כי ארצות הברית תהיה מוכנה לקיים שיחות עם איראן אם האיחוד האירופי יקח תחת חסותו את המגעים: "אנחנו מוכנים להופיע אם תתקיים פגישה כזו".

במקביל ארה"ב הודיעה למועצת הביטחון של האו״ם על ביטול החלטת טראמפ לפיה הסנקציות שעל איראן יחזרו לפעולה. ‏הממשל גם הסיר את מגבלות התנועה על המשלחת האיראנית לאו״ם.

עוד דווח באתר politico כי בכירים בממשל ביידן, בהם ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי וברט מקגורק, בכיר במועצה לביטחון לאומי, העוסק בענייני המזרח התיכון 'נוטים לתמוך' ביצירת הסכם גרעין מורחב עם איראן, הכולל גם את נושא הטילים הבליסטיים.

האתר דיווח על שורה של דיונים בימים האחרונים בנושא המדיניות מול איראן - האם לחזור להסכם המקורי, ואם כן, איך. או לחתור להסכם מורחב. כאשר בין היתר נשקלת האפשרות להסיר חלק מהסנקציות, או להקל בהן, תמורת הודעת איראן שהיא תפסיק להפר את ההסכם.

הדברים פורסמו בערוץ הטלגרם של עמיחי שטיין עיתונאי 'כאן 11'.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום