השמים סגורים: ראש הישיבה הגדולה בישראל קורא לחוצניקים להישאר

פרסום ראשון: ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל מבקש בהסכמת שר התורה הגר"ח קנייבסקי מהבחורים החוצניקים בישיבת מיר - הגדולה בישראל להישאר בארץ, כיון שלדעת המומחים לא יוכלו לשוב לארץ בקיץ הקרוב. "החכם עיניו בראשו יראה את הנולד וישא בעול אחריות המשך עול התורה"

משה ויסברג | חרדים 21.2.2021 | 13:21

הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל צילום: שוקי לרר

ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל חבר מועצת גדולי התורה קורא לבחורי הישיבה בני חו"ל להישאר בארץ בתקופת פסח כי מי יודע אם יוכלו לחזור חזרה במצב שנוצר בצל השמים הסגורים.

בישיבת מיר לומדים למעלה מאלפיים תלמידים מארה"ב ואירופה, ובשנה שעברה במבצע לוגיסטי נרחב הצליחו במיר להביא חלק מהבחורים חזרה לארץ וכעת החשש שמא לא יוכלו להחזירם לאחר הפסח. 

במכתב שכתב היום (ראשון) לבני הישיבה בירושלים כותב הגרא"י פינקל: "לקראת ימי חודש ניסן הבעל"ט, הנני בזה בקריאה לתלמידי הישיבה הק' מבני חו"ל, אנו בתקופה אשר איש לא ידע מה ילד יום והחושך יכסה אר. ולדעת מומחים נראה כי כרגע אין סיכוי כלל לבני חו"ל לשוב לארץ ישראל בעתיד הקרוב, ואחר המאמצים העצומים הטלטלה, והרפתקי וביטול תורה שהיה אשתקד להחזיר את בני חו"ל".

ראש הישיבה מציין כי היה זה נס של ממש "לאוו בכל יומא אתרחיש ניסא, ועוד כעת המצב הרבה יותר קשה מבחינתם ומי יודע מה ילד יום".

"ועל כן נפשי בשאלתי" כותב הרב פינקל, "להשאר בישיבה הקדושה בתקופה זו ולא לעזוב בית חיינו בשעה קשה זו, ומי יודע אם יבואו תלמידים חדשים ואם יעזבוו גם הותיקים, תורה מה תהא עליה, החכם עיניו בראשו יראה את הנולד וישא בעול אחריות המשך עול התורה, וכמובן שהישיבה תדאג לכל הנצרך בגשם וברוח שבע"ה נוכל לחגוג הסדר וימי הפסח ובין הזמנים כראוי בישיבה הקדושה".

הגרא"י פינקל מציין כי הדבר נעשה בהסכמת שר התורה הגר"ח קנייבסקי: "וכן המליץ מרן שר התורה שליט"א לבני הישיבה שראוי להשאר כעת בישיבה שהיא בית חיינו, וברור שיש להתייעץ ולקבל ראשות מההורים לזה , ואין לנו שירו ומגן אלא התורה הזאת".

את מכתבו מסיים ראש הישיבה: "ובוודאי יש בזה משום חיזוק התורה והאמונה בביאת הגואל, ואים מקום בטוח יותר מאשר בהיכל התורה בארץ הקדושה, אין תורה כתורת ארץ ישראל והכל מעליץ לארץ ישראל. וכבר הזהיר הגר"א כמה פעמים אשר מי שיקדים ויבא מרצון לארץ הקדוש יחוסך הרבה מעקבתא דמשיחא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום