ביקור היסטורי: השר המצרי נועד עם נתניהו

השר לענייני משאבי נפט ומינרלים של מצרים הגיע לביקור שמוגדר "היסטורי" בישראל ונודע עם ראש הממשלה נתניהו ומגבילו בישראל השר יובל שטייניץ. "עידן חדש של שלום ושגשוג באזור עם הסכמי אברהם"

ארי קלמן | מדיני 21.2.2021 | 15:18

נתניהו והשר המצרי צילום: קובי גדעון /לע"מ

ביקור היסטורי: השר למשאבי נפט ומינרלים של מצרים טארק אלמולא הגיע היום (ראשון) לביקור מיוחד בישראל, ונועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדון על שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומים תחת אחריותו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הפגישה: "ברוכים הבאים. מסור דרישת שלום חמה לידידי הנשיא א-סיסי. זהו יום חשוב שמסמל את שיתוף הפעולה המתמשך בינינו באנרגיה ובנושאים רבים אחרים. יש עידן חדש של שלום ושגשוג באזור עם הסכמי אברהם. זה התחיל כמובן בהסכם השלום ההיסטורי בין מצרים וישראל, אבל כעת זה הפך למשהו שיכול להיטיב את מצבם הכלכלי של כל עמי האזור. אנו חושבים שזו הזדמנות אדירה לשיתוף פעולה אזורי – מצרים, ישראל והמדינות האחרות".

"אנחנו מרכז אנרגיה אזורי. יחדיו אנחנו יכולים לספק לא רק את צרכינו אלא גם את צרכיהן של מדינות רבות אחרות. אז ברוח ידידות זו, שיתוף פעולה, שלום ושגשוג, אני מברך את בואך לישראל - ברוך הבא", הוסיף

השר למשאבי נפט ומינרלים של מצרים טארק אלמולא אמר: "אדוני ראש הממשלה נתניהו, תודה לך שקיבלת אותנו ועל ההזמנה. יחד עם השר שטייניץ התחלנו לפני מספר שנים את הרחבת שיתוף הפעולה באנרגיה, שהתחזק באמצעות הקמת פורום הגז של המזרח הים התיכון. אני מצפה לדיונים שלנו. תודה שוב על קבלת הפנים".

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ אמר בפתח המפגש, "ביקורו של ידידי, השר טארק אלמולא הינו בעל חשיבות היסטורית, כיוון שהקמת פורום הגז האזורי וייצוא הגז הטבעי למצרים מסמל את שיתוף הפעולה הכלכלי המשמעותי ביותר בין מצרים לישראל מאז נחתמו הסכמי השלום לפני כ-40 שנה".

בפגישה השתתפו גם ראש המל"ל מאיר בן-שבת, שר האנרגיה ד״ר יובל שטייניץ, יו"ר חברת הגז של מצרים מגדי גלאל, שגרירת ישראל במצרים אמירה אורון ושגריר מצרים בישראל ח'אלד עזמי.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום