בחסות הבורות: התקשורת ממשיכה בהסתה הנוראית

על ההלכות המיוחדות וההוראות שמוציאים הרבנים לאור התקופה לא תשמעו בכלי התקשורת החילוניים. על קריאתו של ראש ישיבת מיר לתלמידיו לא לחזור לביתם שבחו"ל על מנת שלא להיתקל בקשיים בעת חזרתם ארצה, לא תשמעו שם. על קריאתם של גדולי התורה לבחורי הישיבות להישאר בישיבה בחג הפורים וביטול הת"תים לא תשמעו שם. מה שכן תשמעו זו בורות ושנאה עד דלא ידע בין החרדים בישראל לבין אלה בארה"ב

אהרן מילר | בריאות 21.2.2021 | 22:35

טיש פורים בסאטמר

נגיף הקורונה פרץ לחיינו כאן בארץ לפני כשנה, המקרה הראשון של נשא של נגיף קורונה התגלה בחנות של הפיראט האדום, יצוין כי לא היה מדובר בשומר תורה ומצוות. את ימי הפורים אשתקד חגגו המוני בית ישראל בחשש ובדאגה. ימים ספורים לאחר הפורים כבר חולל הנגיף שמות, רח"ל.

לצד הנגיף המשתולל, לובתה גם אש השנאה. על כל חולה בעל חזות חרדית נפתחו מהדורות, וצוותי השידור עברו לשדר מרחובות הערים החרדיות. ההסתה קיבלה עידוד מחלק מהפוליטיקאים, המנצלים את הנגיף אל מנת להכות בשותפיו של נתניהו, וישנם כאלו שהשנאה היא לחם חוקם.

לא אחת פורסמו תיעודים מחו"ל שם לא נהוגים התקנות כמו שהם מחוייבים על פי חוק כאן. והמהדורות נפתחו שוב עם ההפרות במגזר החרדי. לצד זה פרחה תופעת הצמדת תמונות של חרדים לכל כתבה שעזקה בנושא הנגיף. תופעה שמוגרה לאחר התקוממות של אזרחים רבים.

הערב (ראשון) בחדשות 12, שוב הובעה ולובתה השנאה תוך גילוי בורות עצומה במתרחש במגזר. וזאת לקראת החשש הגדול מהתפרצות מחודשת של נגיף קורונה, לאחר שבועות של מגמת ירידה מבורכת בתחלואה בנגיף.

לא תשמעו בחדשות כי המגזר החרדי סוחב כלפי מטה את מקדם ההדבקה, שכבר בשבוע האחרון עבר את היעד אותו הציבו כמדד לפעימה נוספת והקלות בסגר.

לקראת ימי הפורים, כאמור, שוררת דאגה רבה בקרב קברניטי המדינה, ועל השולחן מונחת גם האופציה של סגר כללי בלילות החג. החשש הגדול התעצם לאחר שכלי התקשורת החלו לדווח על מארגני מסיבות שאינם מוכנים לפספס את גולת הכותרת שלהם, מסיבות הוללות בימי הפורים.

המארגנים התראיינו לכלי התקשורת והסבירו כי פורים 'זה החג שלהם'. ועיני קברניטי המדינה יוצאות וכלות. ובחדשות 12, במקום להדגיש את הפרת ההנחיות ההמונית המתוכננת בימי החג בציבור הכללי. הם פרסמו הערב ב'מהדורה המרכזית' את המודעה שהופצה בחסידות סאטמר שבארצות הברית. "הנה, במודעה הזו קוראים לציבור הרחב לסעודת שושן פורים" הסיתו -שוב- בחדשות 12, כאשר רוב המוצגים בכתבה הם בני המגזר החרדי בחגיגות פורים אשתקד.

המודעה מתוך הכתבה בחדשות 12.

על ההלכות המיוחדות וההוראות שמוציאים הרבנים לאור התקופה לא תשמעו שם, על בקשתו של ראש ישיבת מיר מתלמידיו לא לחזור לביתם שבחו"ל על מנת שלא להיתקל בקשיים בעת חזרתם ארצה, לא תשמעו שם. על קריאתם של גדולי התורה לבחורי הישיבות להישאר בישיבה בחג הפורים וביטול הת"תים לא תשמעו שם. מה שכן תשמעו זו בורות ושנאה עד דלא ידע בין חרדי הדר בישראל לבין זה מחו"ל.

סיימנו לשתוק. 

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום