מחריד: חלתה בקורונה ושלוש מאצבעותיה נקטעו

תופעת לוואי מחרידה. רופאים איטלקים קטעו שלוש אצבעות של קשישה שנמצאה חיובית לקורונה לאחר שהן השחירו כתוצאה מפגיעה בכלי הדם. פרופסור בריטי מעריך כי 30% מחולי נגיף הקורונה סבלו מקרישי דם

יענקי פרבר | בריאות 22.2.2021 | 07:20

אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

רופאים באיטליה גילו כי קשישה בת 86 שנדבקה בקורונה, סובלת מבעיה רפואית נדירה. נגיף הקורונה הרס כלי דם בשלוש מאצבעותיה ולא נותרה ברירה אלא לקטוע אותן לאחר שהשחירו.

התמונות פורסמו בכתב עת רפואי בשם, European Journal of Vascular and Endovascular Surgery, והוצגו כאצבעות מתות שהן למעשה 'נמק', הרופאים באיטליה כינו את המקרה "כחמור מאד" של נגיף הקורונה, מקרים דומים נמצאו אצל חולים רבים בנגיף, בהם נגרם נזק חמור לכלי הדם וגרם לחסימות מסוכנות המכונות קרישי דם.

הצוות הרפואי טיפל באישה עם מדללי דם וערך מעת לעת בדיקת קורונה שחזרה חיובית. לאישה לא היו תסמינים של המחלה לאורך כל הטיפול, והיא החלימה מהנגיף ושוחררה לביתה, אך חזרה אחרי חודש לבית החולים כשהאצבעות בידה החלו להשחיר.

הקשישה טופלה כאמור בתרופות מדללות דם, כאשר הרופאים מצאו חוסר זרימה של הדם. היא עברה בדיקת קורונה ברומא והתוצאות יצאו חיוביות, אולם ללא תסמינים מוכרים וידועים של קורונה. אך חודש לאחר מכן האישה פיתחה יובש וכתוצאה מכך אצבעותיה השחירו.

גרהאן קוק, פרופסור במכון הלאומי לחקר הבריאות בבריטניה, אמר כי קורונה היא "מחלה רב מערכתית, ואחת מהתכונות שלה שמבדילה אותה ממחלות נגיפיות אחרות היא מצב בו הדם נקרש יותר מאצל מקרים אחרים, והיא עלולה בהמשך הדרך לגרום לנזקים שיובילו לקרישי דם שיפגעו באברים או בכבד, המעיים והכליות. ה'דיילי מייל' דיווח כי פרופסור רופאן ארייא מקינג'ס קולג' בלונדון, העריך כי 30% מחולי נגיף הקורונה סבלו מקרישי דם.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום