הממשלה תגביל כניסה לישראל; קיש תוקף את אשר

אמש הוחלט בוועדת חוקה שלא לאשר את המשך הבידוד במלוניות לאזרחים השבים לישראל. היום דנו בנושא ראש הממשלה יחד עם שר הבריאות אדלשטיין והשרה מירי רגב והחליטו על הגבלת הכניסה לאזרחים לישראל לעד 200 ליום | במליאה תקף סגן השר קיש את החלטת ועדת חוקה

ארי קלמן | חדשות בארץ 22.2.2021 | 13:51

נתב"ג בצל הקורונה, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בעקבות החלטת ועדת חוקה של הכנסת שלא לאשר את חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל, הממשלה צפויה להגביל את הכניסה הישראלים לארץ ל-200 איש ביום עד שימצא פתרון כתחלופה לבידוד במלוניות.

כזכור, אתמול התכנסה ועדת החוקה בראשות חה"כ יעקב אשר והחליטה שלא להאריך את חובת הבידוד במלוניות לשבים לארץ. בישיבה דרש חה"כ אשר וחברים נוספים למצוא תחלופות כגון איכון סלולארי או אזיק אלקטרוני, אלא שבמשרד הבריאות סירבו ובכך חובת הבידוד במלוניות תפוג הלילה בחצות.

לצורך כך, התכנסו היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו לישיבה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב שם הוחלט שכניסת ישראלים לארץ תצומצם משמעותית – ולמדינה יורשו להיכנס עד 200 איש ביום בלבד. לפי ההחלטה. עוד הוחלט כי יאושרו רק "מקרים הומניטריים דחופים".

בתוך כך, סגן שר הבריאות יואב קיש תקף במליאת הכנסת את החלטת ועדת החוקה שלא להאריך את ההכרזה על הבידוד במלוניות והאשים: "הבידוד הביתי לחוזרים מחו"ל לא מספיק אפקטיבי. אנחנו מוצאים יותר מדי הפרות. לכולם ברור החשש מכניסת וריאנטים שונים וההחלטה לבטל את המלוניות היא פתיחת שער לווריאנטים".

קיש הוסיף: "זו החלטה שגויה ומסוכנת מאוד לבריאות הציבור. אני תומך באמירה של מציאת צמיד דיגיטלי כחלופה לבידוד וכבר יש פתרונות אך היועמ"ש אמר בפירוש שלא ניתן לעשות זאת ללא חקיקה. אז יש לנו בעיה עם בידוד ביתי, אין מלוניות ויועמ"ש שאומר אין צמיד דיגיטלי. איפה האחריות של הבית הזה בלעצור את החשש הכי גדול של חדירת וריאנטים מחו"ל".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום