דרישה: לפתוח את השמיים לקראת הבחירות

התנועה לאיכות השלטון דורשת מראש הממשלה כי על הממשלה להכריז שתפתח את השמיים לקראת הבחירות על מנת לאפשר לישראלים שנתקעו בחו״ל לשוב ולהצביע

אהרן מילר | פוליטי 22.2.2021 | 19:31

מטוס של חברת KLM צילום: unsplash

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשותפו החליפי שר הביטחון ויושב ראש כחול לבן בני גנץ, כמו גם אל לחברי קבינט הקורונה בדרישה להודיע שלא יאריכו עוד את סגירת השמיים, על מנת לאפשר לישראלים הרבים שתקועים בחו״ל לשוב לארץ לפני הבחירות ולממש את זכותם הדמוקרטית.

יצוין כי תוקפן הנוכחי של התקנות הוא עד ליום 6.3.2021. אך התנועה לאיכות השלטון ציינה במכתבה כי ״אילו יוארכו התקנות ברביעית, אותם אלפי ישראלים שנתקעו בחו״ל לפני הטלת ההגבלות לא יוכלו לממש את זכות ההצבעה שלהם ולהשתתף בבחירות.

״מדובר בזכות יסוד חוקתית, העומדת בבסיס המשטר הדמוקרטי בישראל, ומבטאת את העיקרון של ריבונות העם והשתתפות האזרח בעיצוב השלטון. והנה, במצב שיווצר אילו יוארכו התקנות, המדינה עצמה שוללת דה-פקטו זכות זו מאזרחים רבים, אשר נמצאים בחו"ל בעל כורחם, ולמרות רצונם להשתתף בדמוקרטיה הישראלית, להביע את עמדתם ולהשפיע על הרכב הכנסת הבאה״.

עוד הדגישה התנועה כי ״לא מדובר בישראלים אשר בחרו מרצונם להיעדר מהארץ במועד הבחירות, אלא ישראלים אשר יצאו מהארץ כדין מעל חודשיים לפני מועד הבחירות, ולא שיערו לעצמם כי המדינה עצמה היא זאת שתמנע מהם את השיבה ארצה.

״מצב דברים זה אינו מתקבל על הדעת. הוא מנוגד לחוקי היסוד של מדינת ישראל ולאופייה הדמוקרטי, ואינו יכול להתקיים״ סיימו בתנועה לאיכות השלטון.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום