תוכנית החזל"ש של ראש ממשלת בריטניה

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הציב מפת דרכים בת ארבעה שלבים כדי להוציא את אנגליה מהסגר שהחל ב-4 בינואר, לאחר שהתגלתה בדרום מזרח אנגליה גרסה חדשה של הנגיף, שמדבקת הרבה יותר וזכתה לכינוי 'המוטציה הבריטית'

יענקי פרבר | חדשות בעולם 22.2.2021 | 19:19

בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תוכנית בריטניה ליציאה מהסגר: ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע שכל תלמידי בית הספר באנגליה יחזרו ב-8 במרץ כשהוא חושף מפת דרכים ליציאה מהסגר שהחל ב-4 ינואר ועודנו נמשך.

התלמידים בבתי הספר באנגליה יחזרו לכיתות החל מ-8 במרץ, אך אנשים יוכלו לבלות רק עם אדם אחד בחוץ כגון ישיבה על ספסל ברחוב. ב-29 במרץ יוסרו הגבלות נוספות, שיאפשרו לקבוצות של ששה אנשים להיפגש בחוץ ולשני משקי בית להתערבב.

ג'ונסון פרסם את "מפת הדרכים" שלו ליציאה מהסגר בפני בית הנבחרים הבריטי היום (שני) אחר הצהריים. כאמור השלב הראשון הוא חזרה לבתי הספר ב-8 למרץ, בשלב השני ב-12 באפריל חנויות, מספרות, מכוני יופי, ספריות, אטרקציות בחיק הטבע ומקומות אירוח בחיק הטבע שיפתחו מחדש.

בשלב השלישי, החל מ-17 במאי, יוסרו רוב ההגבלות החברתיות, קבוצות של עד 30 איש יוכלו להיפגש בחוץ בשטח ציבורי או בגן פרטי. פאבים ומסעדות יורשו להגיש אוכל בישיבה, גם מקומות בידור יורשו לחזור, כאשר המקומות רשאים לארח עד 1,000 איש. הצופים יורשו לחזור למגרשי הספורט, כאשר עד 10,000 רשאים להשתתף במקומות הגדולים ביותר, כמו אצטדיון וומבלי.

השלב הרביעי החל מ-12 ביוני, ניתן יהיה להסיר את כל המגבלות על קשר חברתי, אירועים גדולים יותר יתקיימו ומקומות בילוי ליליים יוכלו להיפתח סוף סוף, כך נחשף היום.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום