מוצרי המזון התייקרו בעשור האחרון במדינות ה-OECD פי 3 מאשר בישראל

בתקופת הקורונה – למרות התייקרות הייצור בשנה החולפת נרשם קיפאון במחירי המזון בישראל בעוד שבמרבית למדינות העולם חלה התייקרות ממוצעת של 3.4%, מנגד בשאר מדינות ה-OECD והאיחוד האירופי התייקרו בשיעור של 13% יותר מישראל בעשור האחרון

אהרן מילר | כלכלי 22.2.2021 | 21:24

נתי שוחט פלאש 90

בעשור האחרון, מאז מחאת הקוטג' שהעלתה לראש סדר היום הציבורי את נושא יוקר המחיה בישראל, נחשבת תעשיית המזון הישראלית, לאחת מהאחראיות על יוקר המחיה במדינה. הבוקר (שני), חשף איגוד תעשיות המזון הישראלי, בהתאחדות התעשיינים דו"ח כלכלי חדש שהופק על ידי האיגוד והמחלקה הכלכלית של התאחדות התעשיינים, ומבוסס על נתוני הלמ"ס ומדינות ה-OECD שפורסמו בעשור האחרון. מהנתונים עולה כי לא רק שתעשיית המזון הישראלית לא יקרה את מוצרי המזון, אלא, שמחירם בעשור האחרון הוזל ב-2% לצרכן.

גם בתקופת הקורונה, המשיכה תעשיית המזון הישראלית במגמה ולמרות העלייה המשמעותית בעלויות הייצור, הגבלות העסקה ועוד, שמרה התעשייה על קיפאון במחירי המזון, בעוד שבמרבית מדינות העולם חלה התייקרות ממוצעת של 3.4%.

בעקבות שמירת המגמה של תעשיית המזון בעשור האחרון והוזלת המחירים, גם משקל ההוצאה על תחום המזון מסך ההוצאה החודשית ירד במהלך העשור האחרון ב-10%.

עוד עולה מהדו"ח כי בעשור האחרון קצב גידול ייבוא מוצרי המזון זינק פי שלושה למול מוצרי המזון מתוצרת מקומית, דבר שהוביל גם לירידה משמעותית בנתח של חמשת הספקים הגדולים בשוק המזון, מה שפינה את המקום ליבואנים. על פי הדו"ח, המותג הפרטי של שופרסל הינו מותג המזון הרביעי בגודלו בישראל עם היקף מכירות של 3.3 מיליארד שקל ב-2019.

איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים מייצג את כלל יצרני המזון בישראל ובו חברים מעל ל-250 מפעלי מזון ומשקאות, המייצרים מגוון רחב של מוצרים. האיגוד פועל לקידום תעשיית המזון הישראלית, תוך שימת דגש מיוחד על סיוע למפעלים קטנים ובינוניים ועל יצירת סביבה עסקית תומכת ליצרנים. כמו כן האיגוד פועל למען שיפור הסביבה העסקית של יצרני המזון, בשילוב עם יחידות מטה ההתאחדות, תוך כדי הקפדה על ייצוג מקצועי של מגוון ענפי המזון והחברות השונות ברמה הרוחבית, ענפית ופרטנית.

דודי מנביץ', יו"ר איגוד תעשיות המזון הישראלי בהתאחדות התעשיינים אמר עם פרסום הנתונים: "צמצום הפערים המשמעותי במחירי מוצרי המזון של תעשיית המזון הישראלית, בהשוואה למדינות ה-OECD בעשור האחרון, כמו גם בתקופת הקורונה, הבליטו את חשיבות תעשיית המזון המקומית ככיפת ברזל תזונתית להבטחת ייצור ואספקת מוצרי מזון שוטפת תוך כדי ספיגת עלויות ייצור והורדת מחירי המזון".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום