נדחתה בקשת נתניהו; שלב ההוכחות יחל מיד אחרי הבחירות

בית המשפט בירושלים דוחה הערב את בקשתו של הנאשם בנימין נתניהו לבטל את כתב האישום נגדו בעקבות אי קבלת האישור בכתב מהיועמ"ש לממשלה בטרם נחקר. עם זאת השופטים מותחים ביקורת על מנדלבליט שחרג מהנוהל | שלב ההוכחות במשפט יחל לאחר הבחירות 3 ימים בשבוע

קובי ברקת | חדשות בארץ 22.2.2021 | 20:24

נתניהו בבית המשפט צילום: Reuven Kastro/POOL

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הערב (שני) את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את כתב האישום נגדו, וקבע כי דיוני ההוכחות יחלו ב-5 באפריל, 13 ימים לאחר הבחירות, שלושה ימים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי, בין השעות 9:00 ל-15:30.

בקשת נתניהו לביטול כתב האישום נדחתה בשל היעדר אישורים כדין מהיועמ"ש לממשלה לפתיחה בחקירה פלילית נגדו. "לאחר עיון ובחינת טענות הצדדים הגענו לכלל מסקנה כי לא קמה עילה מבוררת לביטול כתב האישום בתיקים 1000 ו-4000", נכתב בהחלטה.

עם זאת, השופטים מתחו ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בשל אותה הסיבה בדיוק. "בנסיבות בהן ניתנה הסכמת היועץ, ככל שניתנה, על דרך של תיעוד האישור לפתיחה בחקירה בעניינו של הנאשם - נפל פגם בהתנהלות היועץ".

השופטים ציינו כי "היה ראוי כי היועץ, כרשות מנהלית, ייתן את הסכמתו לפתיחת החקירות (לרבות בדיקות מקדימות), בעניינו של הנאשם, על דרך של מתן אישור בכתב".

"עם זאת", נכתב בהחלטה, "לא שוכנענו כי יש לבטל את האישומים, בשלב המקדמי של הדיון, בשים לב לגרסת היועץ במזכר ולתיעוד העולה מהמסמכים, מאחר ומדובר בפגם פרוצדורלי שאיננו יורד לשורשו של עניין".

בנוסף נדחתה גם בקשת נתניהו לפסול את כל הראיות שנאספו נגדו בטרם שהתקבל אישור היועץ לפתיחת החקירה. על פי החלטת השופטים הדיון על פסילת ראיות ייעשה בהמשך ההליך ולאחר שמיעת הראיות.

בהחלטה נכתב כי "לא שוכנענו כי יש להידרש לבקשה, לגופה, בשלב המקדמי של הדיון ולקבוע ממצאים בעניינה בטרם נשמעו הראיות ונפרשה לפנינו התשתית הראייתית לביסוס האישומים, במלואה".

"את טענת הנאשם בדבר ביצוע מקצת מפעולות חקירה ללא אישור היועץ, לרבות בעל פה, והנפקות העולה ממנה, באשר לראיות שהושגו מפעולות אלה, נדרש לברר בכור ההיתוך של ההליך הפלילי ולאחר שמיעת הראיות".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום