נחשף: טראמפ הציע לקים ג'ונג און טרמפ הביתה במטוס הנשיאותי

פן נוסף באישיותו המרתקת של דונלד טראמפ נחשפת בסדרה מיוחדת בת שלושה פרקים שתשודר החל ממחר ב-BBC. לפי עדויות האישים הקרובים ביותר אליו, טראמפ כנשיא הרחיק לכת עד מאוד. כך למשל הציע לרודן הצפון קוריאני הסעה בחינם לביתו במטוס הנשיאותי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.2.2021 | 08:23

דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, הציע לנשיא צפון קוריאה קים ג'ונג און, הסעה חינם לביתו במטוס הנשיאותי לאחר פגישתם בווייטנאם.

ב-2019 נפגשו שני המנהיגים למשא ומתן בנוגע לתוכנית הגרעין של צפון קוריאה. על פי הדיווח ב-BBC, למרות שהשיחות לא צלחו, "הנשיא טראמפ הציע לקים טרמפ הביתה במטוס הנשיאותי", כך לדברי המומחה הבכיר ביותר של טראמפ לאסיה במועצה לביטחון לאומי, מתיו פוטינגר, בראיון לתוכנית "טראמפ לוקח את העולם" ששודרה ב-BBC.

"הנשיא ידע שקים הגיע בנסיעה ברכבת שארכה מספר ימים דרך סין, והנשיא אמר: 'אני יכול להביא אותך הביתה בעוד שעתיים אם אתה רוצה', אך קים סירב". אמר פוטינגר.

זאת לא הייתה הפעם הראשונה שטראמפ הדהים עובדים בזמן שנפגש עם קים. כאשר שני המנהיגים נפגשו בסינגפור שנה לפני כן, טראמפ הסכים לפתע לבקשתו של קים להשעות תרגילים צבאיים משותפים בין ארה"ב לדרום קוריאה.

"קים ג'ונג און, התלונן על התרגילים המשותפים הגדולים בין כוחות דרום קוריאה לכוחות אמריקאים, שנמשכו על חצי האי קוריאה במשך כ-60 שנה פלוס", אמר היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון בתוכנית של ה-BBC. "טראמפ, משום מקום אמר, 'אני אבטל את משחקי המלחמה', אין צורך בהם, הם יקרים וזה ישמח אותך'. לא האמנתי". אמר בולטון.

הדברים נאמרו בפרק השלישי והאחרון בסדרת ה-BBC, שאמורה לעלות לאוויר ביום רביעי, כך נמסר מהרשת.

יצוין כי קים ג'ונג און פוחד מטיסות מחשש שינסו להתנקש בחייו ולכן הוא מתנייד מחוץ למדינתו רק באמצעות רכבות ליעדים שניתן להגיע אליהם באמצעות רכבות ללא צורך בתעופה אווירית, כך שהצעתו הנדיבה של טראמפ לא היתה אפילו אופציה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום