פרוייקטור הקורונה: "אין מנוס מעוצר לילי בימי הפורים – זה סיכון של ממש"

לקראת ישיבת הממשלה אמר פרופ' נחמן אש כי הוא ימליץ על סגר לילי החל מיום חמישי ועד ליום ראשון זאת במטרה למנוע התפרצות של נגיף הקורונה. "לא תכננו הגבלות בפורים מתוך אמון בציבור, אבל נוכח המידע על הכנות למסיבות אין לנו ברירה" אמר

בריאות 23.2.2021 | 12:59

צילום: דוד כהן, פלאש 90

פרוייקטור הקורונה פרופסור נחמן אש אמר היום (שלישי) כי הוא ימליץ בישיבת הממשלה להטיל עוצר לילי בשלושת ימי פורים, החל מיום חמישי הקרוב זאת במטרה למנוע התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה.

בריאיון שהעניק הבוקר פרופ' נחמן אש לכאן רשת ב' אמר: "ביומיים האחרונים מקדם ההדבקה שב ועולה, ואין מנוס מהטלת עוצר נוכח המידע על מסיבות מתוכננות".

פרופ' אש הוסיף כי מעריכים ששיעור הנדבקים בקורונה גדול פי שניים או שלושה מהנתונים הרשמיים משום שרבים אינם מפתחים תסמינים או נמנעים מלדווח על כך. עוד הוא אמר כי אף שיש עליה בשיעור הנדבקים בקרב ילדים בישראל, לא נרשם גידול בתחלואה הקשה בקרבם.

"לא תכננו הגבלות בפורים מתוך אמון בציבור", אמר אש. "אבל נוכח המידע על הכנות למסיבות – אין לנו ברירה. פורים זה סיכון של ממש. אנחנו ממליצים על עוצר לילה לשלושת ימי החג – מחמישי".

אש התייחס גם לאפשרות שבמקום חובת הבידוד במלוניות שהוסרה הלילה, ייאלצו החוזרים לשים אזיק אלקטרוני שיוודא כי הם מקיימים את חובת הבידוד. "יש לנו בעיה קשה שמתמקדת בקושי לאכוף בידוד", אמר אש. "כנראה אין מנוס משימוש באמצעים אלקטרוניים".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום