שר הביטחון על איומי נסראללה: "התוצאה תהיה כואבת - גם לאזרחי לבנון"

"אם האיומים של נסראללה יהפכו למעשים- התוצאה תהיה כואבת לחיזבאללה, לראשיו ולצערי גם לאזרחי לבנון", כך אמר היום היום שר הביטחון בני גנץ בביקור בגבול הצפון | הדברים מגיעים ברקע איומיו של נסראללה שאמר כי "העורף הישראלי יראה דברים שלא ראה מאז הקמת ישראל"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 23.2.2021 | 15:35

גנץ וכוכבי בגבול הצפון צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ברקע האיומים של מזכ"ל ארגון חיזבאללה חסן נסראללה כלפי ישראל, שר הביטחון, בני גנץ, קיים היום (שלישי) ביקור באוגדה 91 בגבול הצפון יחד עם ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי בצה"ל האלוף טל קלמן והשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון.

במהלך הביקור קיים גנץ הערכת מצב ושיח מפקדים בהשתתפות מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדת 91 תא"ל שלומי בינדר וקצינים נוספים. "אני מסיים הערכת מצב בעוצבת הגליל ששומרת על הגבול הרגיש ביותר לישראל בימים אלו", אמר גנץ.

לדבריו, "אם האיומים של נסראללה וחיזבאללה יהפכו למעשים – התוצאה תהיה כואבת לחיזבאללה, לראשיו ולצערי גם לאזרחי לבנון שחיזבאללה משתמש בהם כמגן אנושי כשהוא מחביא מתחת לבתים שלהם מצבורי נשק וטילים".

גנץ בגבול הצפון // טל עוז, משרד הביטחון

 

את הדברים אומר שר הביטחון בתגובה לאיומיו של נסראללה, שאמר לפני מספר ימים כי במידה ותפתח חזית מול ישראל, "העורף הישראלי יראה דברים שלא ראה מאז הקמת ישראל". 

בתשובה לנאום שנשא הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, על כך שישראל לא תפריד בעימות הבא בין יעדים אזרחיים ליעדים צבאיים, אמר נסראללה, כי ארגונו אינו מחפש מלחמה או עימות, אבל "אם ייכפה עליו עימות אז יתעמת. תפגעו בכפר, נפגע ביישוב. תפגעו בעיר, נפגע בעיר שלכם. גם לכם יש יעדים צבאיים בריכוזי אוכלוסין".

לאחר מכן נפגשו השרים גנץ וביטון עם ראשי רשויות החברים בפורום קו העימות, ביחד עם עוזר השר להתיישבות אבי רואה וראש היחידה להתיישבות נוחי מנדל. ראשי הרשויות שהשתתפו במפגש: ראש מעיליא חאתם עראף, ראש עיריית נהריה רונן מרלי, ראש מטה אשר משה דוידוביץ, ראש מרום הגליל בני בן מובחר, ראש גליל תחתון עמית סופר, ראש שלומי גבי נעמן, ראש מעלה יוסף שמעון גואטה, ראש בית ג'אן ראדי נג'ם, ראש עין קנייא וואיל מוגרבי, ראש קצרין דימי אפרצב וראש חורפיש רפיק מרעי.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום