בנט מחדד כוונות ומצהיר: ימינה לא תשב תחת לפיד כראש ממשלה

בחירות 2021: על פי הסקרים שנערכו בימים האחרונים גוש הימין והשמאל לא מצליחים להשיג רוב ונדמה כי סאגת בחירות חמישיות בהחלט עומדת על הפרק | מי שנמצא בעמדת הכרעה בין הגושים הוא יו"ר ימינה נפתלי בנט שמצהיר הבוקר כי לא יהיה שותף לממשלה בראשות לפיד

ארי קלמן | פוליטי 24.2.2021 | 08:15

נתניהו בנט לפיד צילום: פלאש 90

27 יום לבחירות והגושים מנהלים קרב צמוד, יושב ראש 'ימינה' נפתלי בנט מוסיף להציב עצמו בעמדת המפתח להקמת כל ממשלה שתקום, ומצהיר היום (רביעי) כי לא יישב בממשלה תחת יאיר לפיד.

בראיון הבוקר ל'כאן רשת ב'' הצהיר חבר הכנסת נפתלי בנט כי "ימינה לא תשב בממשלה בהובלת השמאל, כולל עם לפיד כראש ממשלה". כשמנגד הוא לא שולל ישיבה תחת נתניהו, אך גם לא מתחייב להמליץ עליו.

כזכור, אתמול חתמו ראשי הסיעות החרדיות בהעידרות יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ על מכתב נאמנות לראש הממשלה כי הם ימליצו רק עליו בפני הנשיא וכי הם לא ינהלו מו"מ עם גדעון סער או אחרים.

במסמך נכתב: "הצבעה לכל מפלגה אחרת תביא לממשלת שמאל בראשות לפיד. אנו קוראים לציבור להצביע עבורנו ולא להחמיץ הזדמנות חד-פעמית להקים ממשלת ימין מלאה".

בליכוד נימקו את החתימה בכך שהחרדים מפנים עורף לסער ומתחייבים לתמוך אך ורק בנתניהו, עור הסבירו בליכוד כי "מכיוון שהשאלה בבחירות היא מי יהיה ראש הממשלה - ראש הממשלה נתניהו או לפיד - ראשי מפלגות הימין חתמו על התחייבות לתמוך בראש הממשלה נתניהו לראשות הממשלה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום