צפו בתיעוד: רכב החלל הצליח לנחות על המאדים

רכב חלל של סוכנות החלל האמריקנית נאס''א נחת ביום חמישי בשבוע שעבר על המאדים בעזרת מצנחים ופעולות נוספות אשר סייעו לו בנחיתה | בתיעוד נראה רכב החלל כשהוא נוחת באיטיות על כוכב הלכת מאדים לאחר פתיחת מצנח ענק ויוצר שובל ענקי של ענן אבק סביבו • צפו

חני לוין | חדשות בעולם 24.2.2021 | 11:29

רכב החלל נוחת על המאדים צילום: מתוך הסרטון

ביום שני פרסמה סוכנות החלל האמריקנית נאס"א תיעוד מכוכב הלכת המאדים עליו הם הנחיתו ארבעה ימים קודם לכן את רכב החלל "התמדה".

בסרטון שפורסם נצפה רכב החלל ממספר זוויות שונות כשהוא מתקרב אל קרקע המאדים בעזרת פתיחת מצנחים ובסיוען של מספר רקטות, כאשר הוא מתקרב אל הקרקע ויוצר סביבו ענן אבק.

 

תיעוד רכב החלל כשהוא נוחת על המאדים. קרדיט: נאס''א

"התמדה" הינו רכב חלל משוכלל ומתוחכם ביותר שנשלח מכדור הארץ אל החלל, הוא גמא מרחק של 472 מיליון ק"מ לפני שחדר לאטמוספירה של מאדים במהירות של 19 אלף קמ"ש, ופתח בנחיתה המורכבת.

תומאס זורבאצ'ן, מנהל עמית לענייני מדע בנאס"א אמר: "זהו היה השלב המסוכן ביותר במשימה, שתימשך שנתיים בעלות של 2.7 מיליארד דולר".

על המאדים נחת יחד עם רכב החלל גם מסוק רובוטי מתוחכם המותאם לשטח מאדים, וביחד הם יחפשו סימני חיים על כוכב הלכת, כשהתוכנית היא שבהמשך אף ישלחו דגימות בחזרה לכדור הארץ.

הנחיתה של רכב החלל על המאדים הייתה ביום חמישי בשבוע שעבר. זאת כאמור, לאחר שהצליחה "התמדה" לבלום את מהירותה הגבוהה ולנחות בשלום בכוכב האדום, בנאס''א תיארו את הרגע כ"שבע דקות של אימה".

המקום שנבחר לנחיתה הינו מכתש ענק בשם "ג'זרו", שעל פי לוויני נאס''א נראה כאגם ענקי שאולי היה שם בעבר.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום