בקרוב בידוד עם אזיק אלקטרוני; נבחנת חלופה לשומרי שבת

ועדת החוקה האריכה בארבעה ימים את חובת הבידוד במלונית לשבים מחו"ל. בינתיים במשרד הבריאות עמלים על אזיק אלקטרוני מיוחד שיינתן כחלופה למעוניינים בבידוד ביתי, זאת בכדי לעקוב אחר תנועותיהם, אם הם מפירים אותו

ארי קלמן | בריאות 24.2.2021 | 20:39

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

בתום סאגה שנמשכה כמה ימים, ועדת החוקה האריכה בארבעה ימים את בקשת הממשלה להכרזה על חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל, כאשר בקרוב יחוקק חוק שיאפשר בידוד ביתי באמצעות אזיק אלקטרוני.

סגן שר הבריאות יואב קיש הציג בדיון, טיוטת חקיקה ראשונה ופיילוט ראשוני לצמיד דיגיטלי על 100 אנשים כבר בתחילת השבוע: "מנגנון מעקב כמו מצלמות מהירות בכבישים; הפרת בידוד תהיה כמו מעבר באור אדום".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר אמר בדיון: "ברגע שתהיה הצעת חוק, אכנס את הוועדה יום וליל. תימנעו מדיונים פילוסופיים בזמן שאנשים נגררים בשדות תעופה למלונות. אם נביא את הצעת החוק מבושלת הציבור ימחא כפיים כי יינתנו חלופות שהוא יודע לעכל".

סגן השר קיש הוסיף ואמר: "אנחנו מתקדמים בחקיקה בהוראת שר הבריאות לקדמה. יש כבר טיוטה ראשונית שאני מעריך שתגיע לאישור הממשלה בתחילת השבוע ובמקביל פיילוט של 100 אנשים לצמיד דיגיטלי עם טלפון נעול רק לאפליקציה הדיגיטלית שמקבלים במלונית. יש מסך ניהול שרואה אם יש הפרת בידוד. נבחן בפיילוט אם אנשים בוחרים במנגנון הזה ונבחן את התקלות. כמובן בהמשך יהיה מכרז שייקח חודשיים שלושה אך בטווח הקצר נלך להתקשרות מהירה של ספק יחיד".

עוד נודע, כי בחקיקה תינתן אפשרות של בידוד ביתי גם ללא אזיק, זאת במענה לשומרי השבת שמסרבים לענוד את האזיק האקלטרוני. האופציה היא זיהוי קולי בקו נייח שיאפשר מעקב על המבודדים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום