הרב אמר "לא" ל'יהדות התורה' ויתמוך בסמוטריץ׳

אכזבה קשה ב'יהדות התורה' לאחר שהרב דוד חי הכהן, מגדולי רבני הציונות הדתית, החליט הפעם לתמוך ברשימתו של ח"כ סמוטריץ'. בשלוש מערכות הבחירות הקודמות זכתה יהדוה"ת לתמיכתו מאחר וברשימת 'ימינה' נכללה אישה חילונית

ארי קלמן | פוליטי 24.2.2021 | 21:56

ראשי יהדות התורה אצל הרב דוד חי הכהן צילום: באדיבות המצלם

הרב דוד חי הכהן, ראש ישיבת 'נתיבות ישראל' וראש קהילת 'אורות התורה' בבת ים. שתמך בסבבים הקודמים ביהדות התורה בעקבות הזעם על רשימת 'ימינה' שבה הייתה חברה איילת שקד החילונית, החליט הפעם לתמוך ברשימתו של בצלאל סמוטריץ׳ - 'הציונות הדתית'.

כפי שדווח ב'כל רגע', אמש (שלישי) הגיעו למעונו של הרב בבת ים, ראשי דגל התורה משה גפני ואורי מקלב, לאחר שביום חמישי נפגש עמו גם סגן שר החינוך מאיר פרוש, אלא שהמאמצים עלו הפעם בתוהו.

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ', הגיע לפגישה עם הרב דוד חי הכהן, והערב נמסר מבית הרב כי
סוכם כי מאחר ומפלגת 'הציונות הדתית' בנויה על אנשי תורה, יש לתמוך בה כמפלגה המייצגת את הציונות הדתית. 

 "יחד עם זאת", הובהר לגבי פגישת הרב עם נציגי 'יהדות התורה', כי הרב "מוקיר את שיתוף הפעולה שהיה ונמשך עם אנשי רשימת אגודת ישראל ודגל התורה. ושיבח את נכונותם להצטרף לשמירה על שלמות ארץ ישראל ושמירה על כבודה של הרבנות הראשית . מתוך כך גדולה הציפיה לשיתוף פעולה בין המפלגות הנאמנות על תורת ישראל, בכל הנוגע לצורתה היהודית של מדינת ישראל ולהגנה על זכותנו על ארצנו הקדושה".

ב'יהדות' התורה מסרו מוקדם יותר היום על פגישת גפני ומקלב אמש, "השניים שוחחו ארוכות עם הרב על כל הענייניים העומדים על סדר היום של הציבור. הרב הכהן שיבח מאד את פעילותם של נציגי יהדות התורה בקדנציה האחרונה שעמדו על המשמר בכל הקדוש והיקר לנו. ועל המטלות החשובות העומדות בפניהם לקראת הקדנציה הקרובה".

יו"ר יהדות התורה משה גפני אמר: "תמיד ייצגנו את הציבור החרדי לאומי ונמשיך לייצג אותו הלאה נאמנה גם בקדנציה הבאה בכל הצרכים החשובים לו".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום