בית המשפט בגרמניה הרשיע את מנהיג דאעש המקומי

בית משפט בגרמניה גזר יותר מעשר שנות מאסר על המנהיג בפועל של המדינה האסלאמית דאעש בגרמניה, שהורשע בגיוס צעירים לקבוצת הטרור

יענקי פרבר | חדשות בעולם 25.2.2021 | 07:58

אילוסטרציה צילום: unsplash

בית משפט בעיר צלה בצפון גרמניה, הרשיע מטיף אסלאמי רדיקלי ושלושה נאשמים נוספים בגיוס והקצנה של צעירים בגרמניה למען קבוצת הטרור "המדינה האסלאמית" - דעאש.

התובעים ביקשו לגזור עונש של 11 וחצי שנים על אחמד עבדול-עזיז, הידוע גם בשם אבו וואלה. הם אמרו כי הנאשם, שנולד בעירק, היה ראש רשת "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ופעל לגיוס והקצנה של בני נוער לפעול בשם דאעש. בית המשפט גזר עליו אתמול (רביעי) 10.5 שנות מאסר. אבו-וואלה נעצר עם ארבעה חשודים נוספים בשנת 2016.

המשפט החל בשנת 2017. התובעים ביקשו עונשים שנעו בין 4.5 לעשר שנים לשלושה מהם, אחד מהם הודה ונידון ל-3 וחצי שנים באפריל 2020. לגבי השניים האחרים, עדיין לא פורסם גזר דינם.

אתר DW מדווח, כי לאבו וואלה היו קשרים עם אניס עמרי, הפליט התוניסאי החשוד בביצוע מתקפת הטרור בשוק חג המולד בשנת 2016 בברלין הבירה, בה נרצחו 12 בני אדם. מאוחר יותר נהרג עמרי בקרב יריות עם המשטרה באיטליה. אבו-וואלה היה מטיף ידוע בדרשות מסיתות גם במסגד וגם ברשתות החברתיות, מאמיניו ותומכיו שמרו איתו על קשר דרך הטלגרם או צפו בדרשותיו בערוץ היוטיוב שלו. בסרטונים שלו ניתן היה לשמוע את המטיף מסית לאלימות קשה.

לפחות 20 גברים עזבו את גרמניה כדי להצטרף לדאעש בעירק ובסוריה, ונחשדו כמי שהיו מאזינים לדרשות הקיצוניות במסגד של אבו וואלה, שעבר לגרמניה מעיראק בשנת 2000. על פי ממשלת גרמניה, כמעט 800 איש עזבו את גרמניה בשנת 2015 כדי לנסוע לסוריה ולעיראק כדי להצטרף לקבוצות טרור כמו דאעש.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום