היושב ראש תקף: מי שמפריע שילך לבית סוהר

בצל ההארכות החוזרות ונשנות של סגירת השמיים, התקיים היום דיון בוועדת הכלכלה בנושא, בדיון התברר כי ועדת החריגים נתנה רק 8,000 אישורי כניסה מחו"ל לישראל וכ-7,000 מהם נכנסו

אהרן מילר | פוליטי 24.2.2021 | 23:18

מטוסי אל על חונים בשדה התעופה צילום: משה שי, פלאש 90

בוועדת הכלכלה התקיים היום (רביעי) דיון בנושא תפקוד ועדת החריגים, בדיון עלה כי הוועדה נתנה רק 8,000 אישורי כניסה מחו"ל לישראל וכ-7,000 מהם נכנסו, ובפילוח לפי ימים רק כ-600 עברו ביום בנמל התעופה בן גוריון.

היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר, התייחסה לסגר בנתב"ג ואמרה כי מאז ה-7 בפברואר הוגשו כ-8,000 בקשות לוועדת החריגים ורק כ-7,000 איש נכנסו.

בשלב זה התפרץ חבר הכנסת יצחק פינדרוס לדברים ואמר כי הוועדה לא אישרה אף אחד.

היו"ר ח"כ יעקב מרגי מש"ס, הגיב ואמר כי הוא מבין שיש 4,500 פניות ביום ורק 600 איש נכנסים ביום. "אנחנו יודעים לנהל דברים יותר גדולים מזה. לא יכול להיות שאי אפשר להכניס יותר מ-600 איש ביום ואם יש מישהו שמפריע לתהליך הזה שילך לבית סוהר" תקף מרגי.

קודם לכן התגונן מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, ואמר כי: "אין בעיה של צוותים אלא בעיה של קיבולת בשדה. לדבריו, אנשים מסרבים להתפנות לבידוד במלוניות ולא רוצים להפעיל כוח, לכן מנהלים משא ומתן עם כל אחד. "הבעיה לא נגמרת בשדה, אלפים במלוניות לא מפסיקים לערער. העסק הזה בשדה לוקח בין 4 ל-6 שעות לטיסה. שכללנו את התהליך כמיטב היכולת".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום