חד גדיא: הגרמנים מקנאים בבריטים שחיקו את ישראל

מבצע החיסונים הרחב בבריטניה מעורר התפעלות וקנאה עצומה בגרמניה | בוריס ג'ונסון שעליו נמתחה ביקורת קשה בראשית ההתפרצות החליט לחקות את ישראל והצליח להביא השגים משמעותיים בחזרתה של בריטניה לשגרה 

יענקי פרבר | בריאות 25.2.2021 | 09:55

מסכה בצבעי הדגל הגרמני צילום: Pixabay

חד גדיא ישראלי בריטי גרמני: "אנו מקנאים בבריטניה" כך מפרסם העיתון הגדול בגרמניה שמשבח את הצלחת החיסונים המדהימה בבריטניה שמשבחת את תוכנית החיסונים של ישראל.

העיתון הנמכר ביותר בגרמניה שיבח את ההצלחה של החיסונים של בריטניה ואת תוכניותיו של בוריס ג'ונסון לצאת מהסגר עם כותרת ראשית: "בריטים יקרים, אנו מקנאים בכם".

המאמר ב"בילד" הגרמני מתייחס לתוכנית החיסונים המצליחה בבריטניה שאפשרה לראש הממשלה להבטיח עתיד מזהיר לבריטניה בעוד גרמניה "תקועה בסגר" וממשלתה של אנג'לה מרקל בגרמניה נותרת מאחור בכל הנוגע לנתינת החיסונים.

אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה זכתה לשבחים רבים על התמודדותה עם המשבר בתחילת המאבק בנגיף, לעומת בוריס ג'ונסון עליו נמתחה ביקורת קשה אחרי שגרמניה שמרה על מספר מתים נמוך משמעותית בהשוואה לבריטניה.

כעת, מרקל מזהירה מפני 'גל שלישי' מתקרב, כאשר קצב ההידבקות בנגיף מטפס בגרמניה בעוד הבריטים כבר סופרים את הימים לחופש ב-21 ביוני. הבריטים מצידם היללו את ישראל וקיימו קשר רציף עם שר הבריאות יולי אדלשטיין כדי ללמוד את שיטות החיסון המהירות, ואכן הבריטים העתיקו את שיטות החיסון מישראל, וקצב נתינת החיסונים בבריטניה עלה במהירות, קרוב ל-18 מיליון איש חוסנו בבריטניה בחיסון ראשון, דבר שהוריד את אחוז התמותה ואחוז הנדבקים.

בכותרת של העמוד הראשי של ה"בילד" מופיע הכיתוב 'אנו מקנאים בכם', בחלק שפורסם באנגלית עם כיתוב שאומר כי 'האנגלים הודיעו על חזרתם לנורמליות ב-21 ביוני וכאן אין תקווה'.

המאמר מתאר את הבריטים כ"סתם מאושרים", והוסיף כי הם "הגיבו באופוריה מוחצנת" להודעת ראש הממשלה ביום שני. "זה אומר שהחיים הרגילים חוזרים, חופש", נכתב במאמר שפורסם בעיתון יום רביעי. "זה מתאפשר על ידי קמפיין החיסונים המוצלח", נכתב עוד. העיתון מציין כי יותר מ-17.7 מיליון אנשים קיבלו זריקה ראשונה בבריטניה לעומת 3.4 מיליון בגרמניה.

המאמר ממשיך: "בזמן שהבריטים כבר מתכננים את חופשת הקיץ שלהם, גרמניה תקועה בסגר". בעיות האספקה ​​של האיחוד האירופי הוחמרו בגלל חוסר הרצון של גרמנים רבים ליטול את החיסון של אסטרה-זנקה לאחר שמנהיגי אירופה הביעו ספקות בנוגע לחיסון".

גרמניה הייתה בין המדינות שסירבו לתת לאנשים מעל גיל 65 לקחת את החיסון של אסטרא-זנקה בניגוד לבריטניה, שם הנתונים הראו השבוע כי הזריקה הורידה את האשפוזים בסקוטלנד ב-94 אחוזים. עמנואל מקרון גם פקפק בכך שהטיל ספק ביעילות החיסון וטען כי בריטניה לקחה סיכון בכך שאישרה זאת כל כך מהר.

עכשיו הגרמנים מנסים לשכנע את האזרחים לקחת את הזריקה של אסטרא-זנקה לאחר שרק 187,000 זריקות ניתנו מתוך 1.5 מיליון הראשונים שנמסרו לגרמנים. ראשת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, הצטרפה כעת למאמץ הזה ואמרה שהיא עצמה תיקח את החיסון למרות הריב הקודם שלה עם החברה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום