בטוניסיה שרפו את המן; באיראן ילד שר שירי פורים • צפו בתיעוד

כשבארץ ישראל ניכנס לחג פורים, במספר מדינות בעולם כבר קראו מגילה, כמו אוסטרליה, תאילנד, גם בטוניסיה ובאיראן נכנסו לאווירה הנעימה של חג פורים | חג פורים מסביב לעולם. צפו

אהרן מילר | חדשות בעולם 25.2.2021 | 23:53

החגיגות בטוניסיה צילום: מתוך הטוויטר של רועי קייס

שבע ועשרים ומאה מדינה: בכל רחבי העולם מציינים היהודים את חג הפורים. בישראל החג נכנס רק כעת אך ישנן מדינות החוגגות כבר כמה שעות את החג.

בטוניסיה חגגו בני הקהילה עם שריפת המן תלוי על עמוד, באיראן ילד בטהרן שר בחינניות את השיר "חג פורים" עם מבטא פרסי משובב נפש.

החגיגות בטוניסיה\\מתוך הטוויטר של רועי קייס

 

התיעוד פורסם בחשבון הטוויטר של 'איגוד הרבנים במדינות האיסלאם" המורכב מרבנים המתגוררים במדינות מוסלמיות, האיגוד הוקם כדי לתמוך בעבודתם של רבנים וראשי קהילות, על מנת לקדם סובלנות, שלום, ודו קיום, וסיוע ליהודים להמשיך בחיים יהודיים עם תרבות יהודית במדינות מוסלמיות.

ילד איראני שר שירי פורים\\קרדיט: איגוד הרבנים במדינות האיסלאם

 

האיגוד מייצג כיום רבנים מכל הרקעים, ספרדי, אשכנזי, חב"ד ורבנים קהילתיים , החיים באלבניה, אזרבייג'אן, מרוקו, ניגריה, טורקיה, תוניסיה, איראן, קזחסטאן, קוסובו, קירגיזסטן, איחוד האמירויות הערביות, אוגנדה, אוזבקיסטן ועוד, כמו גם רבנים המכהנים בקהילות של אזורים עם רוב מוסלמי, כגון צפון קפריסין וברפובליקות הרוסיות של טטרסטן ובשקורטוסטן.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום