נתניהו על התקרית הדיפלומטית: "לקח זמן ליישר ההדורים"

ראש הממשלה נתניהו התייחס לתקרית הדיפלומטית עם ירדן שבעקבותיה בוטלה טיסתו לאיחוד האמירות. "לקח לנו כמה שעות טובות ליישר את ההדורים עם ירדן, אנחנו יכולים לטוס"

ארי קלמן | מדיני 11.3.2021 | 18:40

נתניהו עם מנהיגי צ'כיה והונגריה צילום: חיים צח, לע"מ

לאחר התקרית הדיפלומטית בין ישראל לירדן, בעקבות ביטול ביקור הנסיך והסירוב לאפשר את טיסת ראש הממשלה לאיחוד האמירויות, שבוטלה, הערב (חמישי) התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקרית.

בפתח מפגש עם ראשי ממשלת הונגריה וצ׳כיה אמר: "הביקור שלי באמירויות לא התאפשר בגלל אי הבנה, קשיים בתיאום הטיסות שלנו שנבעו מאירוע שקרה אתמול בהר הבית". לדבריו, "לקח לנו כמה שעות טובות ליישר את ההדורים עם ירדן, אנחנו יכולים לטוס, אני יכול לטוס מעל שמי ירדן ועד שהושג התיאום הזה, הביקור לא התאפשר".

נתניהו הוסיף ועדכן כי "על כן שוחחתי עכשיו עם השייח מוחמד בן זאיד, מנהיג גדול, המנהיג של האמירויות", שהוא ציין, "סיכמנו על שלושה דברים: אחד, שיהיה לנו ביקור נוסף בקרוב מאוד. שנית, נקדם את הדרכון הירוק בין ישראל והאמירויות. שלישית, ואלה חדשות חשובות מאוד לאזרחי ישראל, כוונה של איחוד האמירויות באמצעים שונים להשקיע במדינת ישראל סכום עתק של 10 מיליארד דולר, זה כמעט 40 מיליארד ש"ח בפרויקטים שונים".

קודם לכן דווח היום, כי יאיר לפיד וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, פעלו מול גורמים ברבת עמון במטרה לטרפד את טיסת נתניהו לאבו דאבי, ב'ישראל היום' דווח כי לפיד אף היה אמור להיפגש עם הנסיך בעת ביקורו בישראל, ביקור שביטול בטענה של מחלוקת על סידורי אבטחה.

מלשכתו של לפיד נמסר על כך: "אין לנו מושג במה מדובר, מעולם לא נקבעה שום פגישה כזו".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום