פומפאו מזהיר: "ישראל תהיה פחות בטוחה"

מזכיר המדינה האמריקני לשעבר מייק פומפאו מזהיר מפני השלכות קשות כתוצאה מהחלטת ממשל ביידן לחדש את שיחות הגרעין |  "ישראל תהיה פחות בטוחה, המזרח התיכון יהיה פחות בטוח, והאזור כולו יהיה פחות יציב"

יענקי פרבר | מדיני 15.3.2021 | 10:51

מייק פומפאו בישראל צילום: Menahem Kahana/POOL

שר החוץ לשעבר, מייק פומפאו, הזהיר כי אם הנשיא ביידן יצטרף מחדש להסכם הגרעין באיראן הוא יעמיד את המזרח התיכון כולו בסכנה.

"אם הממשל הזה ירפה זאת ויחזור לעסקה ההרסנית שהיתה לנו עם איראן כשהנשיא אובמה היה בתפקיד, אמריקה תהיה פחות בטוחה", אמר פומפאו בראיון ששודר ביום ראשון בבוקר בתחנת WABC 770 AM בארה"ב.

שר החוץ לשעבר בממשל טראמפ אמר, כי "ישראל תהיה פחות בטוחה, המזרח התיכון יהיה פחות בטוח, והאזור כולו יהיה פחות יציב". פומפאו אמר כי ממשל ביידן מתקדם להסכם עם איראן לאחר שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ פרש מההסכם בשנת 2018 והחזיר את הסנקציות ששיתקו את איראן, אך לא הצליח לגרום לרפובליקה האיסלאמית להסכים להסכם קשוח יותר.

"האיראנים מבינים כוח, הם מבינים כוח, הם מבינים נחישות, הדגמנו זאת, וכשעשינו זאת האיראנים נסוגו" אמר פומפאו.

"לא הגענו עד למקום בו היינו מקווים שנוכל להגיע ביחס לכך שאיראן תיכנס להסכם שלמעשה היה מונע מהם להיות בעלי נשק גרעיני, אבל עשינו הרבה מאוד התקדמות" הוסיף.

ביידן אמר כי הוא יהיה מוכן להצטרף שוב להסכם שהביא הנשיא לשעבר ברק אובמה עם איראן ומספר מעצמות עולמיות. מדינות אלה, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה, סין והאיחוד האירופי - נותרות חלק מההסכם.

האיחוד האירופי אמר בתחילת החודש כי איראן דחתה את הצעתה לארח שיחות גרעיניות, אחרי שאיראן מצידה הודיעה כי היא לא תשתתף בדיונים כלשהם עד שהעונשים שהוטלו במסגרת קמפיין הלחץ המרבי של טראמפ יוסרו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום