"כמו חברת היי־טק צעירה": סיור מרתק במפעל אפיקים

ביקור במרכז 'אפיקים - פתרונות סינון מים' בירושלים הוא כמו כניסה לחברת הייטק מובילה •  עשרות נציגים נותנים שירות ללקוחות שמתקשרים כל העת, מעבדה תזזיתית שמטפלת בעשרות מכשירים בו זמנית ויוצקת תוכן מעשי ומקצועי לשירות ולאחריות של חברת 'אפיקים' וחדרי ישיבות שוקקי פעילות • על מי מנוחות

כתבה מקודמת | כלכלי 16.3.2021 | 07:16

חברת אפיקים צילום: יח"צ

במסגרת כתבה שערכנו על פתרונות המים לשבת יצאנו לשטח לביקור בחברה המובילה ביותר בענף, ומי שמזוהה יותר מכולם עם פתרונות המים החמים המסוננים לשבת, חברת 'אפיקים', בעלת המותג שמוכר לכל יהודי שומר שבת בישראל 'נועם 1'.

המעבדה ומרכז המכירות של 'אפיקים' בגבעת שאול נראים כמו חברת היי־טק צעירה ודינמית. בחדר הישיבות המפואר מתקיימים סיעורי מוחות שעובדים על המכשירים הבאים, תוך שהם מבטיחים הפתעות וחידושים בעתיד הקרוב. מכשירים ייחודים ומעוצבים, פטנטים בלעדיים ומערכות מתוחכמות. במעבדה מונחים עשרות מכשירים בהליכי תיקון שונים כאשר טכנאים מקצועיים מבצעים להם מדידות גז, בקרות איכות ובדיקות לחץ שונות. במחסנים של החברה אלפי חלקי חילוף מקוריים מסודרים בסדר מופתי המשמשים לטובת מתן שירות תיקונים יעיל ללקוחות החברה.

במתחם התצוגה של 'אפיקים' ניתן להתרשם ממגוון ברי המים של החברה. אולם אין ספק כי מוצר הדגל, זה שמביא גם בשורה הלכתית, גם בשורה בטיחותית, וגם בשורה של נוחיות ושימושיות, הוא בר המים הכשר הנמכר ביותר בישראל, נועם1. תשכחו ממילוי מכלי מים ענקיים, מגרירת צנרת או ניקוי אבנית. בר המים של אפיקים, נועם1, עובר למצב שבת בלחיצת כפתור אחת ומעניק לכם בלחיצה אחת מים רותחים לשבת, בכמות גדולה, ובבטיחות חסרת תקדים שעד היום כבר הצילה חייהם של רבים.

"בר המים נועם 1 מבצע ארבע פעולות אוטומטית בלחיצה אחת בת מספר שניות", מסביר לנו אפרים שמואל, מנכ"ל החברה, בפגישה שאנו עורכים עמו בחדר הישיבות של החברה. "ראשית, העברה למצב שבת ממלאת את המכל של המים החמים לתכולה של מעל 7 ליטר, ותפוקה של כ-5.5 ליטר, ולאחר מכן ננעלת הכניסה למים חדשים. בנוסף, מתבצעת הרתחה שבסופה גוף החימום נכבה אוטומטית ובמקומו נדלק גוף חימום מיוחד ששומר על החום במהלך השבת". הגאווה הגדולה של 'אפיקים' היא העובדה שנועם1 הוא לא רק מוצר טכנולוגי יחיד מסוגו, שמעוגן בפטנט רשום, אלא גם מוצר שמביא עמו בשורה הלכתית פורצת דרך. נועם1 עבר את כל האישורים הנדרשים על ידי רבנים ומכוני ההלכה. ביניהם של הרב רובין המוכר בשם 'בד"ץ מהדרין', הרב יעקב מאיר שטרן, והרב הלפרין ראש המכון המדעי - טכנולוגי להלכה. נועם1 הוא היחיד המאפשר שימוש בשבת ובחג גם במים החמים וגם במים הקרים ללא חשש ובכשרות מהודרת. בנוסף, הוא המכשיר היחיד ללא צורך בטבילת כלים.

בטיחות ללא פשרות

אבל ממש כפי שכתוב בגמרא "חמירא סכנתא מאיסורא", יש לתת דגש לא מועט גם על פוטנציאל הסיכון שיש במיחם מים רגיל, שיכול להתהפך עם כל המים שבתוכו, לאו דווקא בגלל מכה משמעותית - לעתים הרגל של המיחם מתעקמת ולעתים המיחם יכול להחליק על משטח השיש. כל זה לא קורה ב'נועם1'. בדיוק לכן ירדנו למעבדה המרווחת שבמתחם המשרדים של 'אפיקים' כדי לנסות ולהתרשם מהרמה הטכנית של בטיחות המכשיר.

"ראשית", מסביר לנו ישראל אדיר סמנכ"ל החברה, "המתקן סגור לחלוטין". בנוסף, הוא מסביר כשהוא מציג לנו את אחד המכשירים, בעקבות העיצוב המרובע שלו הוא לא יכול להתהפך שלא במסגרת התערבות משמעותית וזדונית. באמצעות רגליות גומי חזקות הוא מונח על השיש ביציבות ובביטחון. "כמובן, שגם מבחינת הרשויות, השימוש במכשיר מאושר ע"י מכון התקנים ובטוח לשימוש יומיומי עם התקן מיוחד לבטיחות הילדים לברז המים החמים", מבקש הסמנכ"ל להבהיר. עוד מסביר לנו ישראל אדיר, כי היתרון העצום והייחודי שבלעדי לבר המים נועם1 הוא שגם במצבים של הפסקת חשמל המכשיר לא מאתחל את עצמו אלא חוזר למצב שבת שהוגדר קודם לכן. מעבר לכך, לנושא הנוחות יש זווית חשובה נוספת המתפקדת גם בימי החול. נניח שהזמנתם אורחים, במקום לגלות במבוכה שהמים החמים לא הספיקו וצריך להמתין לכמה סבבי הרתחה, בנועם1 יש לכם יכולת לספק מים חמים לעשרות אנשים בבת אחת בלי בעיה. זו בדיוק הסיבה שנועם1 הוא מוצר להיט במקומות מוסדיים ועסקיים שבהם יש צריכה רבה בפרק זמן קצר.

סוד ההצלחה - חדשנות

"הצלחה מורכבת מאחוז אחד של השקעה ותשעים ותשעה אחוזים של העזה" מצטט לנו ישראל אדיר בשמו של תומאס אדיסון. " משקיעים יש אינספור על פני הגלובוס, אך בעלי תעוזה – הרבה פחות. וזו בדיוק הסיבה שהרעיונות והפיתוחים מגיעים לכדי ביצוע רק במקומות עם אופי אמיץ. מי שמכיר, יודע, שה DNA של "אפיקים" בנוי מאופק וחזון שמולידים חדשנות ועדכנות טכנולוגית מרשימה, כזו שמעמידה את החברה בשורה ראשונה עם החברות הגדולות במשק הישראלי בתחום המים המסוננים". "אתר הבית של "אפיקים" עבר מתיחת פנים משמעותית הן ברמת הוויז'ואל והן ברמת התוכן. להגדלת נוחות וחווית הגלישה, ולהעשרת הידע של הצרכנים בתחום המים בכלל, ואודות המסלולים המוצעים לרכישה בפרט, בבהירות ושקיפות מלאה. ממשק ה "bot" החכם והנוח שודרג לממשק ישיר למול הלקוח בכלל הערוצים, וגם שיבצנו קישור ישיר לשיחת WhatsApp אונליין עם נציג. 'אפיקים' כיום מייצרת בחו"ל ומייבאת ברים חדשניים ומעוצבים במגוון צבעים, ומגוון פתרונות חכמים לעולמות סינון המים".

"ואחרון חביב" מפתיע ישראל: "היהלום שבכתר: כרטיס smart Shabbat החדש של "אפיקים". כרטיס פיקוד קדמי משוכלל שיכניס את השבת בשביל הלקוח. מהיום, כל לקוח שיש ברשותו נועם1, יוכל לשדרג את מכשירו, ולהוסיף לו את הכרטיס החדש, שיידע לעבור למצב שבת באופן אוטומטי לפני השבת והחג ולצאת ממצב שבת בצאת השבת והחג. בנוסף יש בכרטיס מצב חיסכון שמאפשר ללקוח להגדיר את השעות בהן ירצה שנועם1 יעבוד. בשאר הזמן, על פי הגדרת הלקוח, המכשיר יהיה כבוי. הכרטיס מצויד בעוד טכנולוגיות ויישומים, ויש בו תשתיות לפיתוחים עתידניים שמוגדרים כלא פחות ממדהימים אפילו בתור מחשבה. נספר כי מסך התצוגה של הכרטיס מרהיב וחדשני, וסקופ מדהים לסיום: לאחר שנכוון את התאריך והשעה, ניתן יהיה לכבות את המכשיר ולהדליקו אפילו בעוד כמה שנים, והתאריך והשעה יהיו עדכניים לזמן הדלקת המכשיר"..! WOW !

"ולסיום, משפט השראה שמשמש לנו כמוטו: יש מספיק אנשים שמתארים את המצב כפי שהוא, אנחנו כאן בשביל לתאר את המצב כפי שהוא יכול להיות".

p>ניתן למלא את הטופס הבא ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום