נחשף: הממתקים והחטיפים שרוכשים המחבלים בבתי הכלא

מקומם: ארגון 'בצלמו' חושף את רשימת הקניות של האסירים הביטחוניים, אותה הם יכולים לרכוש בקנטינה בבית הכלא. לפי הארגון, מדובר בקרוב לאלף מוצרים, "רובם חטיפים ומוצרי מותרות"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 16.3.2021 | 18:21

חיפושים באגפים ביטחוניים בכלא קציעות צילום: שב"ס

הביקורת על תנאי המאסר של אסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל, שחלקם אף מרצים עונשים כבדים על רצח יהודים בפיגועי טרור, צפה מדי פעם ועולה לסדר היום - בעיקר על רקע חוסר המידע על התנאים בהם מוחזקים הישראלים השבויים ברצועת עזה. הטענות נשמעות בעיקר נגד הדרג המדיני שמאשר את תנאי האסירים.

כעת, ארגון זכויות האדם 'בצלמו' חושף את רשימת הקניות של האסירים, אותה הם יכולים לרכוש בקנטינה בבית הכלא. לפי הארגון, מדובר בקרוב לאלף מוצרים, "רובם חטיפים ומוצרי מותרות".

בארגון מציינים כי לפני מספר שנים הוקמה ועדה להחמרת תנאי המחבלים. לטענתם, לא רק שהחלטות הוועדה לא יושמו מאז, למחבלים בבתי הכלא יש כיום קרוב לאלף מוצרים שהינם יכולים לרכוש בקנטינה.

רק אתמול (שני), בכנס ירושלים של עיתון 'בשבע', התבטא השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בסוגיה ואמר כי "תנאי המחבלים בכלא מעולם לא היו גרועים יותר". אלא, שארגון 'בצלמו' שבמשך שנים נאבק להחמרת תנאי המחבלים, חושף כעת לאחר בקשת חופש מידע, את רשימת המוצרים שאותם יכולים מחבלים לרכוש בקנטינה.

ברשימה המתפרסמת היום ניתן למצוא בין היתר חטיפים כגון ביסלי, במבה, אגוזי, טעמי, מקופלת, וכמובן טורטית, רולדה קוקוס ורודלה שוקולד, נשנונשים , בייגל, כל סוגי השוקולד, קליק, חלווה, חטיפי שוקולד קינדר בואנו וממתקים נוספים ומגוונים.

בנוסף, ברשימת המוצרים מופיעים מנות חמות, סכיני גילוח, אפטר שייב, קולה, קולה זירו, ספרינג , שוופס, עוגת דבש, עוגיות מעמול, דיסקים עם שירים, ודיסקים עם סרטים שונים. בקלווה פיסטוק, מעדני מולר, מעדני דני, דנונה, קפה, אבקת סחלב ועוד קרוב לתשע מאות מוצרים.

בארגון 'בצלמו' אומרים כי המחבלים אינם מוגבלים ברכישתם ורובם מקבלים סכומי עתק כל חודש מהרשות הפלסטינית עקב הפיגועים בהם השתתפו, כאשר המדד הינו אחד: כמה שהפיגוע יותר איכותי, כך התגמול עולה בהתאם.

"מאכזב מאוד שלמחבלים בכלא יש קרוב לאלף מוצרי פינוקים שיכולים לקנות יום יום בכסף שרובו בא מרצח יהודים", אומר שי גליק מנכ"ל 'בצלמו'. "דמים בדמים נגעו פשוטו כמשמעו. אנחנו קוראים לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה להפסיק עם קייטנת הפינוקים בכלא".

גליק ממליץ, "לאמץ את מסקנות הוועדה ולפעול לתת למחבלים בכלא מה שמגיע להם על פי החוק ולא שום פינוק מעבר". לדבריו, "לא ייתכן שמחבלים נהנים בכלא ממילקי בעוד המשפחות השכולות סובלות יום יום. מחבלים רוצחים אמורים לקבל עונש מוות וככל שלא, עונש מאסר מרתיע ולא קייטנת פינוקים עם רולדות, בגרות וחיי חברה מלאים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום