גורם בכיר באמירויות: "ההסכם עם ישראל, לא עם ביבי"

האמירתים שבים מבהירים: "לא נהיה חלק מקמפיין בחירות בישראל" | אמש צייץ בנוסף דובר שר החוץ לשעבר ויועצו של הנשיא, אנוואר גרגאש ואמר כי "ארצו לא תהיה כלי במסע הבחירות"

יענקי פרבר | מדיני 18.3.2021 | 07:56

בכירי איחוד האמירויות, אילוסטרציה צילום: משרד התקשורת של איחוד האמירויות

‏באיחוד האמירויות זועמים על הניסיון לערב אותם במערכת הבחירות בישראל. בכיר בממשל: "עשינו הסכם עם ישראל כעם וכמדינה, ולא עם אדם ספציפי".

גורם בכיר בממשל באיחוד האמירויות אמר אתמול בשיחות סגורות דברים חריפים המכוונים לסאגת הביקור של ראש הממשלה, נתניהו, באבו דאבי רגע לפני הבחירות: "עשינו הסכם עם ישראל כמדינה, עשינו הסכם עם ישראל כעם. לא עשינו הסכם עם אדם ספציפי". כך דווח רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11.

הדברים האלה הם המשיך ישיר לדברים של יועצו של נשיא האמירויות, שר החוץ לשעבר, אנוואר גרגאש, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו, כי "ארצו לא תהיה כלי במסע הבחירות בישראל".

כזכור, יועץ הנשיא של האמירויות, אנוואר גרגאש (שר החוץ לשעבר), כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מנקודת מבטה של האמירויות, המטרה של הסכמי אברהם היא לספק בסיס אסטרטגי דינמי שיוביל לשלום ושגשוג עם ישראל והאזור הרחב. איחוד האמירויות לא ייקח חלק בענייני בחירות פנימיים בישראל, לא עכשיו ולא אף פעם".

‏שר התעשייה והטכנולוגיה המתקדמת של איחוד האמירויות, דוקטור סולטאן אל-ג'אבר, אמר ביממה האחרונה כי ההשקעה המדוברת מצד האמירויות של 10 מיליארד דולר בישראל נובעת ממניעים מסחריים ואינה קשורה למניעים פוליטיים, ‏לדבריו, "אנחנו נמצאים בשלב מוקדם מאוד של בחינת החוקים והמדיניות בישראל. אנחנו בונים את מה שצריך בעבור היחסים הבילטרליים על מנת לתמוך ולהגן על ההשקעות שלנו".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום