המשטרה משיבה לבג"ץ: אין אכיפה בררנית בהפגנות החרדים

בעקבות העתירה שהגישה עמותת 'משפט אמת וצדק' לבית המשפט העליון, בדרישה כי זה יורה למשטרה להפסיק את אפליית המשטרה בהפגנות החרדים, המשטרה לבג"ץ: השימוש במכת"זיות בהפגנות החרדים – מידתי ונכון | עו"ד בן גביר: "האכיפה הבררנית של המשטרה נגד הציבור החרדי היא פשע"

אהרן מילר | חדשות בארץ 21.3.2021 | 16:45

צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

משטרת ירושלים הגישה באמצעות מחלקת הבג"צים בפרקליטות את תשובתה לעתירה שהגישה עמותת 'משפט אמת וצדק' באמצעות עו"ד איתמר בן גביר לבבית המשפט העליון, בדרישה כי זה יורה למשטרה להפסיק את האפליה שעושה המשטרה בכך שבהפגנות הציבור החרדי היא עושה שימוש תכוף במכת"זיות, ומאידך בהפגנות השמאל המתקיימות בבלפור נגד ראש הממשלה – על אף שהמפגינים חוסמים במקום צירי תנועה מרכזיים באופן קבוע על בסיס שבועי – המשטרה לא משתמשת במכתזיות.

המשטרה בתגובתה טוענת כי יש לדחות את העתירה, שכן לשיטתה השימוש שהיא עושה באמצעים לפיזור הפגנות בהם המכת"זית והבואש, נעשה "בהתאם לנהלים ובאופן סביר ומידתי". כמו כן, טוענת המשטרה כי לא התקיימה אפליה במדיניות בה נקטה בין ההפגנות בבלפור לבין הפגנות החרדים.

עו"ד איתמר בן גביר מוסר בתגובה כי "מדובר בניסיון נואל להקנות לאפליה המובהקת בה נוקטת המשטרה בין החרדים למפגיני השמאל בבלפור תווית חוקית. הציבור החרדי הפך הלכה למעשה תחת משמרתם של גפני וליצמן לשק החבטות של המשטרה, ועמדת המשטרה שהוגשה לבג"ץ מוכיחה זאת".

"בשונה מכל מיני פוליטיקאים שמסתפקים בלספק הצהרות בלבד, אני מגיע לכנסת הקרובה כדי לעשות שינוי אמיתי ולהפסיק את האפליה נגד הציבור החרדי".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום