רמת גן: אלמונים פזרו חמץ בבתי כנסת; ראש העיר מגנה

בעקבות מעשה בריוני שארע אמש בליל הסדר בעיר רמת גן בו פזרו אלמוניים חמץ בפתח מספר בתי הכנסת הבהיר ראש העיר לתושבים: "גם יהודי מסורתי כמוני שאינו מקפיד על תרי"ג מצוות עדיין שומר על איסור חמץ שהוא חלק ממסורת ישראל"

חני לוין | חדשות בארץ 28.3.2021 | 22:45

כרמל שאמה הכהן צילום: Moshe Shai/FLASH90

מקרה חמור התרחש במהלך החג כאשר אלמונים פזרו בכוונה חמץ בכמה בתי כנסת באזור רמת גן ושיכון ג' בבני ברק ובתוכם בית הכנסת של האדמו"ר מראחוב ובית הכנסת של הגר"ס הלברשטאם, שם הונחו בחג הפסח בכניסה לבתי הכנסת לחם וחתיכות חמץ.

בתגובה לאירוע החריג גינה ראש העיר כרמל שאמה הכהן את המעשה ואמר כי זהו מעשה בריונות ופשע שנאה והדגיש כי איסור חמץ הוא מסורת ישראל לכל יהודי באשר הוא.

עם צאת החג כאשר נודע לראש העיר על המעשה הוא פרסם פוסט:

"רשע מה הוא אומר? כולנו שאלנו אתמול בהגדה, ושמענו את דברי תשובת הרשע…

רשע מה הוא עושה? ממשיך שאמה וכותב, קיבלנו תשובה לצערנו אחרי כמה שעות. רשע פשוט מחלל בתי כנסת בעיר על ידי פיזור חמץ בכניסות לשניים מהם בעיר ומריחתו על הדלתות שלהם.

בצאת החג עודכנתי כי מספר שעות לאחר שכולנו התאחדנו סביב שולחנות הסדר בזכות מסורת ישראל בת 3,000 שנים בוצע פשע השנאה הבריוני הזה.

ממשיך שאמה וכותב: מיד העברתי למנכ"ל העיריה לטיפול באמצעות אגף הבטחון שלנו ואגף מערכות מידע לנסות לסייע בהשגת ראיות מצולמות.

המעשה הנפשע הזה מעבר לפגיעה הקשה ברגשות המתפללים, שהגיעו בבוקר החג, הוא גם פגיעה בכל מה שאנחנו מאמינים בו ונשענים עליו כחברה מתוקנת, גם אם לא כולם מקפידים על איסור חמץ.

 כראש העיר אבקר אישית בשני בתי הכנסת בכדי להביע תמיכה בקהילות שהותקפו וכן אגדיל את התמיכה העירונית בהם לשנה זו.

איסור חמץ הוא חלק ממסורת ישראל, שנשמר גם על ידי יהודים כמוני, מסורתיים שאינם מקפידים על תרי"ג מצוות, אבל אין לי ספק שגם החילוניים ביותר מתושבי העיר רואים במעשה המדובר מעשה חולני. מי שזה לא מקובל עליו עד כדי רצון בלתי נשלט לכפות על האחר או לפגוע בו מוזמן לעזוב את העיר".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום