המטה ללוחמה בטרור מזהיר: חשש שאיראן תפגע בישראלים בחו"ל

במטה ללוחמה בטרור מעריכים כי איראן תמשיך בתקופה הקרובה לפעול לקידום פגיעה במטרות ישראליות. זירות בעלות סבירות גבוהה לפעילות כזו, הן מדינות בקרבת איראן כגון גאורגיה, אזרביג'ן, אבו דאבי, דובאי, בחריין, החבל הכורדי בעיראק, כמו גם מדינות במזה"ת שבהן מבקרים ישראלים

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 29.3.2021 | 23:30

מחבלים בעזה צילום: פלאש 90

בצל הירידה בתחלואה מנגיף הקורונה, ומספרם הרב של המחוסנים, במטה ללוחמה בטרור צופים התגברות משמעותית במספר התיירים שיצאו מישראל לקראת חודשי הקיץ. לפי המטה לביטחון לאומי, בחודשים האחרונים איימו גורמים איראניים לפגוע במטרות ישראליות. בהקשר זה, מציינים, מטען חבלה התפוצץ בחודש ינואר סמוך לשגרירות ישראל בהודו וגורמים רשמיים בהודו קבעו כי איראן עומדת מאחורי הנחת המטען. 

במטה מעריכים, כי איראן תמשיך בתקופה הקרובה לפעול לקידום פגיעה ביעדים ישראלים. הזירות בעלות סבירות גבוהה לפעילות כזו, הן מדינות בקרבת איראן – כגון גאורגיה, אזרבייג'ן, אבו דאבי, דובאי, בחריין, החבל הכורדי בעיראק, כמו גם מדינות במזרח התיכון בהן מבקרים ישראלים (כגון תורכיה, ירדן ומצרים).

במקביל, מוסיפים במטה לביטחון לאומי, ארגוני הג'האד העולמי, בדגש על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) ותומכיהם, ממשיכים להפגין מוטיבציה ולהוציא אל הפועל פיגועים במדינות שונות בעולם, כולל במדינות בהן מבקרים ישראלים.

כך, מוקדי הפעילות המרכזיים של ארגוני הג׳האד העולמי הם באזור הסהל בדגש על מאלי ובורקינה פאסו, מרכז אפריקה, בדגש על צפון ניגריה והמדינות השכנות. במזה"ת בדגש על סיני, באסיה בדגש על מלזיה, אינדונזיה, חבל קשמיר בהודו ודרום הפיליפיניים. כמו כן, עודנה קיימת מוטיבציה של פעילי הג'האד העולמי לבצע פיגועים במדינות המערב. במערכת הביטחון מזהירים כי בשנה האחרונה בלטה קריאה מפורשת של הנהגת דאע"ש לפעילי הארגון בסיני ובסוריה, לפגוע בישראלים.

על רקע זה, קוראים במטה ללוחמה בטרור לציבור המתכנן לבקר בחו"ל לבחון את סטטוס אזהרת המסע על יעד נבחר, טרם רכישת הכרטיסים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום