לאחר שגורשו: אחרוני יהודי תימן מספרים מדוע בחרו שלא להגיע לארץ

אחרוני יהודי תימן השוהים בקהיר, פניהם לאיחוד האמירויות | היהודי מספרים "בישראל הציעו לנו חבילה של פיתויים והטבות כדי לעלות אבל סירבנו" | מה הסיבה לסירוב ולאן הם מתכננים להגיע בסוף המסע

אהרן מילר | חדשות בעולם 4.4.2021 | 12:51

יהודי תימן, אילוסטרציה צילום: צור שזיף

בימים האחרונים נחשף כי לקהיר שבמצרים הגיעו בחודש האחרון היהודים האחרונים שחולצו מתימן, לאחר הגעתם מצריימה הגיעו כלי תקשורת לראיין אותם, ולברר את עתיד מקום מגוריהם. לכלי התקשורת מסרו היהודים כי בכוונתם להגר לאיחוד האמירויות ולהתאחד עם משפחות יהודי תימן שקבעו את ביתם במקום.

על פי הדיווח הם אינם מתכוונות לעלות לישראל לאחר שלדבריהם "חלקנו עלינו לארץ לפני יותר מעשר שנים וחזרנו לתימן. העדפנו להיות שם, בעיצומה של מלחמה, מאשר זרוקים במרכז קליטה בתנאים קשים ולא אפשריים לגידול משפחה".

יצוין שחלקם מחזיקים גם באזרחות ישראלית, אך לעת עתה היעד אינו נראה לישראל. רק לאחר החג (יום טוב שני) יקבלו החלטה סופית מה בכוונתם לעשות.

"טוב לנו פה בינתיים במצרים. ראינו מה קרה לנו ולמשפחות שלנו שעלו לארץ וחיו בדוחק. אנחנו מחכים עד שייגמר החג, ואז נקבל החלטה אם לטוס לדובאי או למדינה אחרת שתקבל אותנו "אם זה היה תלוי בנו ולא היתה מלחמה בתימן היינו נשארים בה", ציין אחד מהמגורשים בשיחה עם בני משפחתו בארץ, "היה טוב לנו בתימן עד שהתחילה המלחמה. היינו מאושרים מאוד. לא היה חסר לנו כלום".

לסיום הפנו אצבע מאשימה: "בישראל הציעו לנו חבילה של פיתויים והטבות כדי לעלות אבל סירבנו. היינו בארץ, הבנו שזה רק דיבורים ובפועל סבלנו מאוד ולכן עזבנו בחזרה לתימן".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום