הירדנים טענו שסוכן מוסד מעורב וחזרו בהם

ניסיון הפיכה שנמנע בממלכת ירדן ממשיך להעסיק את התקשורת בעולם. אתמול דיווחה התקשורת הירדנית כי סוכן מוסד ישראלי לשעבר היה מעורב במזימה, אולם בדרך מסתורית כעבור שעות הידיעה נעלמה מהכותרות ולא דווחה עוד

יענקי פרבר | חדשות בעולם 5.4.2021 | 11:38

צללית צילום: unsplash

סוכנות 'עמון ניוז' הירדנית דיווחה אתמול (ראשון) כי מנגנוני הביטחון איתרו תקשורת בין קצין לשעבר במוסד הישראלי, עם אשתו של הנסיך, חמזה בן חוסיין. ביום שבת שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, ציין כי אותו איש מודיעין זר שהוא לא פירט בנושא, הסכים לספק מטוס פרטי כדי להוציא את השניים מירדן לאיזו מדינה זרה שירצו.

אך מספר שעות לאחר הדיווח, סוכנות 'עמון ניוז' הירדנית גנזה את הידיעה על איש המוסד לשעבר שהציע לאשתו של הנסיך חמזה מטוס פרטי. כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

בתוך כך, שר החוץ הירדני, איימן ספדי, אמר אתמול כי החקירה הראשונית של רשויות הביטחון בירדן העלתה שהנסיך חמזה, אחיו למחצה של המלך עבדאללה, יצר קשר עם גורמים חיצוניים ואופוזיציוניים, "כדי להסית נגד המדינה ולזעזע את היציבות בירדן", לדברי א-ספדי שאמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנשא בירדן, חמזה עשה זאת יחד עם חסן בין זיד, שעבד בעבר אצל הנסיך עלי אחיו של המלך עבדאללה, ובאסם איבראהים עוודאללה, ששימש בעבר ראש הלשכה של בית המלוכה הירדני.

לדבריו של ספדי, המלך רצה לטפל בעניין במסגרת משפחת המלוכה והרמטכ"ל הירדני נפגש עם חמזה אתמול וביקש ממנו להפסיק את הפעולות האלו. לדברי ספדי, חמזה הגיב לפגישה באופן שלילי, "כשהוא פועל נגד האינטרס הלאומי של ירדן", עוד אמר ספדי כי כמה אנשים במעגל הקרוב של הנסיך חמזה נעצרו.

כמו כן, שר החוץ הירדני הכחיש במסיבת העיתונאים כי נעצרו אנשי צבא בירדן במסגרת הפעילות - בין אם כאלו המשרתים בפועל או בגימלאות.

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר אתמול למלך עבדאללה השני והביע תמיכה בממלכה. אבו מאזן הוסיף כי הפלסטינים 'עומדים לצד ירדן כשזו מתייצבת אל מול האתגרים שלה וכי יציבות הממלכה פירושה יציבות האזור כולו", כך נכתב בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית וופא. כמו כן, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, התקשר גם הוא למלך ירדן והביע את תמיכתו ב"פעולות שמתבצעות כדי לשמור על יציבותה", לשון הודעת סוכנות הידיעות הסעודית.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום