סופר סת"ם בן 102 ישיא משואה ביום העצמאות

‏לתפארת מדינת ישראל: יעיש גיאת - בעל חנות תבלינים, רוקח טבעי, 'מורי' וסופר סת"ם בן 102, ישיא משואה בערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל

קובי בורנשטיין | חדשות בארץ 5.4.2021 | 15:19

יעיש גיאת צילום: באדיבות המצלם

בהחלטה משותפת שהתקבלה על ידי השרים הממונים, השרים רגב וטרופר, אושרו המלצות הוועדה הציבורית לבחירת המועמדים להשאת משואה בטקס לציון 73 שנות עצמאות למדינת ישראל.

בין המועמדים שאושרו נמצא יעיש גיאת, יליד תימן, בן 102. יעיש הוא "מורי" - מלמד ותלמיד חכם, בעל חנות תבלינים מאשקלון הרוקח בחנותו תרופות טבעיות, על-פי שיטת הרמב"ם וידע שצבר והועבר אליו מדור לדור.

גיאת בקיא בצמחי מרפא ומדריך בהתנדבות אנשים רבים הפונים אליו לייעוץ ולברכה. הוא גם סופר סת"ם הכותב ספרי תורה בהתנדבות וספרי התורה שכתב נתרמו לבתי-כנסת שונים ברחבי הארץ. הוא המשיך בפעולתו גם בתקופת הקורונה וקיבל אנשים שהזדקקו לעצתו בביתו, תוך הקפדה על שמירת המסורת הייחודית של יוצאי תימן וסיוע רוחני שהעניק לרבים.

בהמשך להחלטת השרים הממונים הוחלט כי ביום העצמאות ה-73 תעלה מדינת ישראל על נס את "האחווה הישראלית" ותצדיע לאזרחים ואזרחיות הפועלים לטיפוח החוסן החברתי בישראל ולהעמקת המשותף והמאחד.

השרים הממונים שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר אמרו כי "שמחנו לבשר ליעיש גיאת על בחירתנו בו להשיא משואה ביום העצמאות ה- 73 למדינת ישראל. יעיש, נציג הדור הוותיק, יליד תימן, רוקח באהבה לפי שיטת הרמב"ם לטובת הכלל והפרט. יעיש מסמל את העליה החלוצית, המשפיעה והמרעיפה כל טוב של יהדות תימן לישראל. תבליניו החומריים והאנושיים, החומרים מהם עשויה אהבת אמת, לצד היותו סופר סת"ם בהתנדבות מבטאים את האחווה הישראלית, על שלל סגולותיה".

הם הוסיפו: "יעיש היקר, לכבוד הוא לנו, שאתה, נציגם של דור הסבים והסבתות, מסמל בהוויתך את משואת הנצח של הנתינה של דור המייסדים, שעלה לישראל, בנה ונבנה בה. אורות המסורת, הבאים לידי ביטוי בעשייתך המגוונת הם נתיב מתובל בהשראה לדורות הבאים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום