ב.ד.ה: מתנדב 'הצלה' המסור נפטר בפתאומיות

מבורו פארק ששברוקלין מגיעה הידיעה המצערת על פטירתו בטרם עת של הרה"ח ר' מרדכי אנשל לאקס ז"ל מחשובי חסידי ויז'ניץ | פטירתו הפתאומית הכתה בהלם את מכריו הרבים שמספרים על אדם עם 'ברען' חסידי שהיה אהוב על כולם

יענקי פרבר | ברוך דיין האמת 6.4.2021 | 09:03

הרב מרדכי אנשל לאקס צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרב מרדכי אנשל לאקס ז"ל, מתנדב ההצלה הוותיק משכונת בורו פארק בברוקלין בן 55 שנפטר בפתאומיות.

הרב לאקס מחשובי חסידי ויז'ניץ בורו פארק היה אהוב על כולם ומסור מאוד למלאכתו.

חסידות ויז'ניץ זרמה בעורקיו. אביו, הרב יחזקאל בער לאקס ז"ל, היה המשמש של בית הכנסת ויז'ניץ בויליאמסבורג במשך עשרות שנים, אביו הגיע ממשפחה של חסידי ויז'ניץ בהונגריה. בילדותו גדל בויליאמסבורג, ולמד במונסי, בישיבתו של האדמו"ר בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ זצ"ל עימו היה מקושר כל חייו.

שימש כבעל תפילה ותיק בפסוקי דזמרה כל שבת בבית המדרש ויז'ניץ. בבורו פארק אצל הרה"צ רבי פנחס שלום הגר זצ"ל בעל ה'אור שלום זצ"ל, תפילתו הייתה עם כל ה'ברען' של ויז'ניץ, בשנים האחרונות מינה אותו האדמו"ר הנוכחי לבעל תפילה במניין הילדים בכל ימים נוראים. כך פורסם באתר 'בורו פארק 24'.

למחייתו עבד כמנהל ב'פארק לומבר' ברחוב 38, רבים שהכירו אותו מהעסקים באזור נזכרים ב"יהלום אמיתי, עם חיוך תמידי שיעשה הכל למען כל אחד ואחד", פטירתו הכתה בהלם את כל מכריו ואוהביו.

ר' מרדכי ז"ל שב מפלורידה ביום שני בבוקר ולפתע מצבו הידרדר והוא העבר מיד לבית החולים שם מצבו נהיה קריטי. הוא נפטר ביום שני בלילה. חברי ארגון הצלה תיארו בפני אתר Yeshiva world news את מסירותו להצלה, כאשר הוא באופן אישי ווידא שכל חבר חדש שהצטרף לארגון הצלה יהיה עם ציוד מושלם, והשקיע זמן בהסברת הכללים לחברים הצעירים החדשים שרק התחילו.

השאיר אחריו את רעייתו שתחי' הגברת חנה לאקס ומשפחה לתפארת.

הלוויתו תתקיים היום ביום שלישי בבוקר בשעה 10:00 (שעון ניו יורק) בבוקר, בבית הכנסת ויז'ניץ ברחוב ה-53 בשכונת בורו פארק בברוקלין שם התפלל במשך שנים. לבית החיים ויז'ניץ במונסי שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום