שוב: צבע אדום ובובות נמצאו מחוץ לבית העלמין היהודי

צבע אדום, ובובות תינוקות לצד ספרות אנטישמית נמצאו מחוץ לבית העלמין היהודי בדנמרק | האירוע האנטישמי מצטרף לאירוע נוסף שהתרחש לא מזמן בשבדיה, אז המשטרה פתחה בחקירה אך עד עתה לא אותרו חשודים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 6.4.2021 | 11:09

אנטישמיות בדנמרק צילום: מתוך הפייסבוק של הרב לוונטל

שוב זה קורה, צבע אדום, בובות תינוקות ועלונים אנטישמיים הושארו מחוץ לבית עלמין יהודי בדנמרק, בדומה למדינה סקנדינבית אחרת, שוודיה, שם חוותה לאחרונה הקהילה היהודית אירוע דומה.

התצוגה, הכוללת צבע אדום שנשפך על בובות תינוק ומסמכים המתארים את חג הפסח כחגיגת מוות יהודית, התגלו ביום ראשון מחוץ לבית העלמין היהודי באלבורג בצפון דנמרק, כך דיווח האתר Ekstra Bladet בדנמרק.

בשבוע שעבר בחג ראשון של פסח, בובות תינוק עם צבע אדום היו תלויים מחוץ לבית כנסת בנורקופינג, שוודיה, גם בשוודיה היו עלונים דומים עם מאמרים שקריים אנטישמיים.

בתחתית העלונים הופיע קישור לאתר שמתגלה כ'אתר חדשות לאומי-סוציאליסטי'.

באתר האינטרנט שלהם נכתב, כי "תוכלו להצטרף לתנועת ההתנגדות הנורדית, שמטרתה להיות ארגון מאבק לאומי-סוציאליסטי" אך מסתבר כי הארגון יותר אנטישמי מסוציאליסטי.

בעלי האתר הגיבו בהודעה לתקשורת הדנית, "האתר הוא אתר חדשות לאומי-סוציאליסטי שאינו מבצע ונדליזם ולא אקטיביזם, אנו חולקים חזון שהוא שחרור מוחלט של דנמרק ומדינות סקנדינביות מאחיזת הברזל של הגלובליסטים".

המשטרה בדנמרק ובשבדיה חוקרת את האירועים, כזכור ביום ראשון חג ראשון של פסח תנועת ההתנגדות הנורדית - קבוצה ניאו-נאצית עם היסטוריה של תקיפת יהודים בחגים יהודיים, פרסמה באתר האינטרנט שלה, תמונה של התצוגה עם הבובות שצולמו בשוודיה.

הליגה נגד השמצה קראה למשטרה השבדית להתייחס לתנועת ההתנגדות הנורדית כחשודה מרכזית במעשה.

דוברת המשטרה בשוודיה אנג'ליקה סילבר אמרה כי "החפצים נתפסו על ידי המשטרה והחלה חקירה ראשונית בנוגע להסתה נגד קבוצות אתניות, נכון לעכשיו איש אינו חשוד, אך המשטרה מעוניינת בסיוע מהציבור אם מישהו ראה משהו שיכול להביא לתפיסת העבריינים".

"עלילת דם מודרנית", כתב הרב ייצי לוונטל, שליח חב"ד בקופנהגן, דנמרק. "בובות עם צבע אדום בבית הקברות היהודי באלבורג, עם פליירים שאומרים שפסח הוא חג כאשר היהודים חוגגים הריגת אחרים ומכינים את המצות בדם של ילדים".

בבית הקברות ישנם 149 קברים, שם נקברו אנשים מהקהילה היהודית המקומית בין השנים 1810 עד 1950. הקבורה האחרונה בבית העלמין הייתה ב-12 ביוני 1968. "אנו מקווים שהרשויות ימצאו את האחראים ויעמידו אותם לדין. זה טראגי שעדיין משתמשים בשקרים עתיקים לתקיפת יהודים', כתב הרב בחשבון הפייסבוק שלו.

 


 

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום